צלם ושלח: אפליקציה לשיתוף תמונות - גם בהארד קופי

tap2print מאפשרת להדפיס אקורדיון תמונות, ליצור פוסטר, פאזל, מגנט מיוחד וכרטיסי ברכה; בהמשך מתוכננים גם קלפי משחק, ספלים, טי-שירטים ואלבומי תמונות

טרנד שיתוף התמונות ששוטף את האינטרנט נולד בעקבות ההצלחה של כלים חברתיים כפייסבוק וכפליקר. על פניו נראה, שהרצון והשאיפה לצלם ולשתף יחסלו את תעשיית התמונות הפיזיות, שממילא גוססת לאטה מאז המצאת המצלמות הדיגיטליות.

במפתיע, הסיטואציה החדשה דווקא הפיחה חיים חדשים בתחום האלבומים המעוצבים דיגיטלית, שכל אחד יכול להכין בבית, לשלוח לבית הדפוס ולקבל חזרה בעותק פיזי בדואר.

טרנד התמונות הגיע במהרה גם לסמארטפונים, שם צצו מגוון אפליקציות סלולריות ייעודיות. מיישומים כ-instagram הפופולרית, דרך Foodspotting הקולינרית ועד Mobli הישראלית - כולן עוסקות בצילום ושיתוף תמונות באופן מהיר. פתרון פיזי, למי שרוצה לראות את התמונות בהארד קופי, לא היה בסביבה.

חברת Tap2Print, שהקימו אסף מרגלית (מנכ"ל) ושימי בליתי (מנהל פיתוח) ב-0102, מגשרת על הפער הזה. החברה, שמעסיקה 4 עובדים, גייסה עד כה 165 אלף דולר מקימה ונצ'רס וממשקיע פרטי.

השניים - שהכירו במסגרת עבודתם בחברת תוכנה לניהול רשתות דפוס - מנסים לשלב בין עולם המובייל לעולם האלבומים הפיזיים. "אלה עולמות שבדרך כלל לא מחוברים אחד לשני", מסביר מרגלית. "הרי מה שאתה עושה כיום במובייל נשאר דיגיטלי - משחקים, אפליקציות, רשתות חברתיות. אבל כיום אתה יכול למצוא באינטרנט שוק של מיליארדי דולרים, שמורכב מהזמנת מוצרי תמונות".

כדי להבין את הרעיון הבסיסי של Tap2Print, מספיק להסתכל באפליקציית האייפון שהוציאה החברה - PrintItUp. האפליקציה הפשוטה יחסית מאפשרת לבחור שש תמונות מתוך האוסף הפרטי, להציב אותן בתוך אקורדיון תמונות, לעצב אותן בגודל ובזווית ואז לבצע בקלות הזמנה פיזית של האקורדיון, שמגיע עד הבית. האופציה הזו, אומר מרגלית, רק ממחישה את הרעיון הבסיסי של המוצר.

בשבועות האחרונים שחררה החברה חבילת כלי פיתוח (SDK), שתאפשר למפתחי אפליקציות תמונות לשלב את יכולות הזמנת המוצרים של Tap2Print בתוך האפליקציה שלהם. כך, למשל, אפליקציית ייצור הפרצופים מחפצים ושאר ירקות Faces iMake של חנוך פיבן וחברת Image Machine תאפשר בקרוב להכין פרצוף בסגנון של פיבן ולהזמין פאזל ישירות מהאפליקציה.

היכולת של מפתחי אפליקציות להציע הזמנת מוצרים שמבוססים על התמונות ביישומים שלהם, נותנת הקשר פיזי לתמונות מצד אחד וגם מקור הכנסה לא מבוטל מצד שני. בעולם שבו יש מאות אלפי אפליקציות ורבים מהמפתחים מתקשים להרוויח מהן כסף, המוצר של מרגלית ובליתי בא לקראת המפתחים.

לפי שעה מציעה Tap2Print - שהציגה השבוע את המוצר שלה בכנס TechCrunch Disrupt בסן פרנסיסקו - חמישה מוצרים: אקורדיון תמונות, פוסטר, פאזל, מגנט מיוחד וכרטיסי ברכה. בהמשך מתוכננים גם קלפי משחק, ספלים, טי-שירטים ואלבומי תמונות.

מרגלית מסביר כי חלוקת ההכנסות תשתלם יותר למפתחי האפליקציות ביחס למודל החלוקה שמציעה אפל, למשל, בחנות האפליקציות שלה.

המודל הזה עשוי להיות רווחי יותר, על אף שהסכום במקרה הזה מתחלק בין שלושה גורמים: מפתח האפליקציה, Tap2Print ובית הדפוס שמדפיס את ההזמנה. לפי שעה, כלי הפיתוח מוצעים רק למפתחי אפליקציות אייפון, אך בהמשך מתכוונת החברה להרחיב את התמיכה גם לאנדרואיד, בלקברי, ווינדוס פון ופייסבוק.