ברקע הטלטלה בכלכלה העולמית: פורום ה-G7 יתכנס היום

בצרפת יתכנסו היום ומחר שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים ממדינות פורום ה-G7 ■ המטרה: לדון במשבר החוב בגוש האירו, ובאפשרויות לחיזוק הכלכלות הגדולות - שיוכלו לתמוך בחלשות יותר

עוד ניסיון לעצור את המפולת: בצרפת יתכנסו בהמשך היום (ו') ומחר שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים המובילים באירופה (G7) כדי לדון במשבר החוב בגוש האירו, ובאפשרויות לאישוש הכלכלות הגדולות והחזקות יותר ביבשת - כדי לעורר מחדש את אמון המשקיעים שאלה יוכלו "לתמוך" בכלכלות החלשות יותר.

מארחת המפגש, צרפת, היא שיזמה את המפגש - לאחר הטלטלות העזות שחוו השווקים הגלובליים בשבועות האחרונים, ברקע החשש ממשבר תקציבי בארה"ב (שספגה גם הורדת דירוג על ידי סוכנות S&P ב-5 באוגוסט) והדאגה מהתרחבות משבר החובות הריבוניים באירופה, שכעת מאיים גם על איטליה וספרד (בנוסף לאירלנד, יוון ופורטוגל).

יו"ר קרן המטבע, כריסטין לגארד הצרפתית, התבטאה לפני טיסתה לפגישה עצמה, כי על הפוליטיקאים בכלכלות החזקות "להשתמש בכל הכלים האפשריים כדי להאיץ את הצמיחה", וחזרה על דבריה כי המערכת הפיננסית הגלובלית נמצאת "בשלב מסוכן".

גורם המקורב לפורום ה-G7, מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי לעניות דעתו, האפשרות כי קובעי המדיניות הפיננסית יכריעו בפגישה היום על צעדים מיידים להקלה כמותית ותמרוץ השווקים, אינה סבירה.

המשקיעים חוששים כי ההתכנסות עלולה לייצר צעדי פיקוח נוספים על המגזר הפיננסי באירופה שיילחצו את מניות הסקטור. ברקע, נזכיר כי אתמול יו"ר הבנק המרכזי באירופה (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, בחר להותיר את הריבית בגוש על כנה - ברמה של 1.5%, וכן הוריד את תחזיות הצמיחה בגוש.