ארה"ב לבנקים ישראליים בשווייץ: "העבירו מידע תוך שבועיים"

במסגרת חקירת העלמות מס של אזרחי ארצות הברית וכהכנות לכניסת חוק FACTA לתוקף, מבקשת ממשלת ארה"ב מ-10 בנקים הפועלים בשווייץ להעביר לידיה פרטים על לקוחות אמריקנים עד ה-23 בספטמבר ■ עוד ברשימה: יוליוס בר, קרדיט סוויס ו-HSBC

ממשלת ארצות הברית הציבה אולטימטום לעשרה בנקים שווייצרים הפועלים במדינה, ביניהם בנק הפועלים שווייץ, בנק לאומי שוויץי ומזרחי טפחות שווייץ להעביר לה מידע על פעילותם בארצות הברית ופעילות לקוחותיהם אזרחי ארצות הברית, זאת, כנראה, במסגרת חקירת העלמות מס של אזרחי ארצות הברית וכהכנות לכניסת חוק FACTA לתוקף. בין הבנקים קרדיט סוויס, יוליוס בר ו-HSBC. האמריקנים דורשים את המידע עד ה-23 בספטמבר.

הלחץ האמריקני כבד מאוד ונראה כי ממשלת שוויץ על מנת למנוע עימות עם ארצות הברית תאפשר לבנקים להעביר מידע לגבי פעולות שנעשו אחרי 30 ספטמבר ורק במקרה ופעולות אלו מהוות הפרה ישירה של חוקי ארצות הברית או הונאה גלויה. המידע על הפרשה נחשף בעיתון השווייצרי "באסלר צייטונג".

בתגובה נמסר מבנק לאומי כי "אכן היתה פניה של רשויות שווייצריות ל-10 בנקים שווייצריים, ובכלל זאת גם בנק לאומי שווייץ, זאת לצורך קבלת מידע סטטיסטי כללי. כפי הנראה אמור היה המידע הסטטיסטי לשמש בסיס להסדר כולל לכל סקטור הבנקאות בשוויץ, בין הרשויות השווייצריות והאמריקניות. בנק לאומי שווייץ משתף כמובן פעולה עם הפונים, בכפוף לחוק השווייצרי ובליווי ייעוץ משפטי". עוד הוסיף לאומי כי "בנק לאומי, בארץ ובשלוחותיו, נוקט בצעדים אקטיביים, כדי להיות מותאם באופן מלא לשינויי החקיקה הכרוכים בכניסת חוק ה-FATCA לתוקף".

בתגובה נמסר מבנק הפועלים כי "הבנק לא יכול להתייחס לענייני בנק הפועלים שווייץ כי כידוע הוא בנק שווייצרי הפועל לפי דיני שווייץ".

טרם נמסרה מזרחי טפחות .