אפקט החרדה מיוון: הבנקים בצרפת נערכים להורדת דירוג

האיום להורדת הדירוג מצד סוכנות הדירוג מוד'יס ■ הבנקים בצרפת הם בעלי החשיפה הגבוהה ביותר לכלכלת יוון המקרטעת

הבנקים בצרפת נערכים לאפשרות של הורדת דירוג אשראי מכיוונה של סוכנות הדירוג הבינלאומית, מוד'יס, כך דיווחו מקורות יודעי דבר לרשת "CNBC".

שלושה בנקים מצויים במוקד סיכון הורדת הדירוג, , Societe Generale ,BNP ו- Credit Agricole על פי הדיווח, הבנקים נערכים ומצפים להחלטה מיידית מסוכנות הדירוג שלראשונה שמה את אותם בנקים תחת בחינת מעקב ב-15 ביוני.

בעבר סוכנות הדירוג מודי'ס, מתחה ביקורת על החשיפה הגבוהה של הבנקים בצרפת לכלכלה היוונית מוכת החובות והמקרטעת. על רקע בעיות החוב הקיימות והסיכון בפניו נמצת יוון לחדלות פירעון, הורדת דירוג הופכת להיות ריאלית מאוד.

הבנקים בצרפת, כאשר שניים מהם מחזיקים סניפים גם ביוון, הם בעלי החשיפה הגבוהה ביותר מבין כל הבנקים ליוון, כך על פי הבנק להסדרים בינלאומיים. הבנקים החלו לסגת מההחזקה הכבדה שלהם בחוב היווני, זאת כחלק מתוכנית חילוץ רחבה, אך ככל הנראה לא באופן אגרסיבי מספיק.

מחברת מוד'יס ומשלושת הבנקים מצרפת הנמצאים במוקד הסיכון, לא התקבלה תגובה לדיווחים. נזכיר כי בחודש יוני מוד'יס הודיעה כי היא שוקלת לחתוך את דירוג האשראי של BNP בדרגה אחת.

נציין כי שלושת הבנקים ביחד החזיקו כ-6 מיליארד אירו (8 מיליארד דולר) בחוב היווני בחודש מארס האחרון, עוד יצויין כי בעת האחרונה ספגו הבנקים ירידות חדות בבורסה.