כשזרם הדיבידנדים נעצר, חרב הפיטורים נשלפת: פרטנר תפטר מאות עובדים אחרי החגים

מדובר ב-200 עובדים, אולם הערכות בענף הן שהמספר הסופי יהיה גבוה הרבה יותר ■ הפיטורים - חלק ממהלך התייעלות רחב ■ על החברה מרחפים גם הקשיים של בעל השליטה אילן בן דב ■ תגובת החברה: "פרטנר בוחנת מעת לעת את מבנה ההוצאות"

חברת פרטנר תפטר מאות עובדים אחרי תקופת החגים. מקורות בחברה מעמידים את המספר על 200 מפוטרים, אולם הערכה בשוק התקשורת היא כי המספר הסופי עשוי להיות גבוה בהרבה. בכל מקרה, החברה צועדת בקצב מהיר לקראת מהלך של הורדת עלויות, שיבוא לידי ביטוי גם בקיצוצים בכוח אדם.

פרטנר נכנסה למהלך של קיצוץ כבר בשנה שעברה, וטענה אז שמדובר בהתייעלות פנימית, כשבמקביל היא מרחיבה את גיוס כוח האדם למוקדי השירות. כעת לא ברור היכן היא תפטר, אבל בדירקטוריון החברה שוררת הערכה ברורה שהחברה לא יעילה דיה.

החברה נמצאת באחת מתקופות השפל שלה, עד כמה שניתן להגדיר כך את מי שמרוויחה יותר מ-200 מיליון שקל ברבעון. לאחר עשור של מומנט חיובי שליווה אותה, בשנה האחרונה החברה משתנה וחווה קשיים שמתבטאים בביצועים נמוכים משל מתחרותיה, סלקום ופלאפון.

כמו כן, סימני שאלה הולכים ומתרבים סביב המחיר המוגזם ששילמה עבור 012 סמייל, קשיים בתזרים המזומנים, שאילץ אותה לבקש מחברות כרטיסי האשראי להקדים תשלומים כתוצאה מסבסודים אגרסיביים של מכשירים סלולריים עבור לקוחות, היחלשות בעוצמת המותג, השפעה חזקה של השינויים הרגולטוריים, כישלון פעילות התקשורת הנייחת שמתמזגת לתוך 012 סמייל, מהלכים שיווקיים שקשה להבין כיצד הם תורמים לחברה כמו הסמארטי, שנועד לסייע ללקוחות לאמץ שימושים בסמארטפון, ובעיקר איבוד הברק.

בנוסף לכל, פרטנר היא חברה שנמצאת באמצעו של אתגר עצום של שדרוג והחלפה של הרשת והחלפת מערכת הבילינג שתחל בקרוב. וכמעט אין צורך לציין, אבל על החברה מרחפים גם הקשיים של בעל השליטה, אילן בן דב.

פרטנר לא משכה דיבידנד ברבעון האחרון בשל אותם קשיים. מהחברה נמסר בתגובה: "כחלק מהתנהלותה העסקית השוטפת, פרטנר בוחנת מעת לעת את מבנה ההוצאות, לרבות נושא כוח האדם בחברה".