אנטרופי למוסדיים בהוט: אשרו רכישת מירס מדרהי

אנטרופי: "מתווה העסקה המתוקן מאפשר התאמה של השווי בפועל להתממשות סיכוני שוק, והוא נכון וסביר"

לקראת כינוסה בשבוע הבא של אסיפת בעלי מניות הוט , לצורך אישור רכישת חברת הסלולר מירס מידי בעל השליטה פטריק דרהי, ממליצה אנטרופי לאשר את העסקה. מעבודה של חברת הייעוץ למוסדיים, שהגיעה לידי "גלובס", עולה כי באנטרופי סבורים כי "מתווה העסקה המתוקן מאפשר התאמה של השווי בפועל להתממשות סיכוני שוק עיקריים, והנו נכון וסביר".

עוד מציינים באנטרופי, כי "להערכתנו העסקה מייצרת עבור הוט הזדמנות למימוש אסטרטגיית התרחבות ולמימוש הסינרגיות, ומייצרת בטווח הבינוני-ארוך ערך מוסף עבור בעלי מניותיה".

בהתאם למתווה החדש, אמורה הוט לרכוש את מירס שבבעלות בעל השליטה דרהי, תמורת תשלום מזומן של כחצי מיליארד שקל (750 מיליון שקל בניכוי חובות) ותשלומים נוספים של 450 מיליון שקל, המותנים בעמידה באבני דרך בארבע השנים הבאות של נתוני ה-EBITDA של הוט ונתח השוק של מירס. זאת לעומת דרישתו המקורית של דרהי, לתשלום מיידי במזומן של מיליארד שקל.

"מירס תתקשה להשיג נתחי שוק"

באנטרופי מציינים כי "יעדי ה-EBITDA המתוארים במתווה מייצגים יעדים אפקטיביים, למרות שתוספת ה-EBITDA בגין מירס הנה נמוכה עד 2014". לעניין נתח השוק של מירס מציינים באנטרופי, כי "מפעיל רביעי בשוק רווי יתקשה להשיג נתחי שוק משמעותיים בטווח של חמש שנים".

כמו כן התייחסו באנטרופי לשינוי בתנאי המימון לעסקה, כאשר העיקרי שבהם הוא דחיית הדיבידנד המיוחד של הוט לשנת 2011 בסך 500 מיליון שקל, עד שתגיע הוט ל-EBITDA של 1.3 מיליארד שקל. "על פי הביצועים הנוכחיים במחצית 2011, נראה כי החברה תעמוד ביעד המינימום, אולם החלוקה תידחה לראשית השנה הבאה", סבורים באנטרופי, ומוסיפים: "אנו מעריכים כי שינוי זה הנו במסגרת שיקולים עסקיים הנלקחים על-ידי ההנהלה לטובת החברה, ועל כן לטובת בעלי מניותיה".

המיזוג בין הוט ומירס הוא חלק ממגמת ההתגבשות של קבוצות תקשורת גדולות בשוק המקומי. בתחילה נקבע כאמור למירס מחיר של מעל מיליארד שקל , אך בעקבות התנגדות הגופים המוסדיים שמחזיקים בהוט, נקבע מחיר מעודכן ונוספו אבני דרך לעסקה.

למרות השיפור הדרמטי בהצעה, עדיין לא בטוח כי הגופים המוסדיים המחזיקים במניה אכן יאשרו את העסקה. זאת בעיקר כיוון שחלק מהם סבורים כי השווי ההתחלתי של מירס היה כה מנופח מלכתחילה, שגם ההצעה המשופרת עדיין נוקבת שווי גבוה מדי.