הרב עובדיה יוסף: "כל השמאלנים הם מלאכי חבלה"

הרב אמר את הדברים בדרשתו השבועית בבית הכנסת הסמוך לביתו בשכונת הר נוף בירושלים

מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף התיר אמש פעם נוספת את חרצובות לשונו, כשהתבטא בחריפות כלפי תומכי השמאל הפוליטי וכינה אותם "מלאכי חבלה".

הרב אמר את הדברים בדרשתו השבועית בבית הכנסת הסמוך לביתו בשכונת הר נוף בירושלים. "הקדוש ברוך הוא דן את בני אדם. יש לאדם מלאכים מימין ומשמאל", אמר הרב במהלך דרשתו. "הימניים תמיד מלמדים זכות. השמאלנים - חובה. גם פה יש לנו שמאלנים - אלה כולם מלאכי חבלה".

בשונה מהשמאלנים, שזכו לקיטונות של ביקורת מפיו של הרב, הימנים דווקא קיבלו שבחים. "יש לנו ימנים, אנשים יראי שמים, שהולכים על פי התורה", אמר מנהיגה הרוחני של ש"ס. "לכן", הוסיף הרב, "כל אחד ואחד צריך לסגל לו מלאכים ימנים. ימין, כן, אבל לא ליכוד. מלאכים ימנים לתורה - והם ילמדו עליו זכות בראש השנה, ביום הדין. עומדים שם מלאכים שירחמו עליו, הקדוש ברוך בוא יבוא וימתיק את הדינים ויכתוב עליו לחיים טובים ולשלום".

הרב עובדיה התייחס בדרשתו, שעסקה בכלל בהכנות לקראת ראש השנה הקרב ובא, גם להוריקן שפגע בארצות הברית. "כל הדברים הללו נגזרים כבר בראש השנה, הוריקן וכל אלה. לנו, ברוך שמו, אין טייפון. יש לנו רבי טרפון, שאנו יושבים ולומדים תורה".