הסיוע ליוון בספק: עוד תבוסה למרקל בבחירות בגרמניה

המפלגות השותפות בקואליציה של מרקל נחלשו באופן משמעותי ■ הבחירות אתמול בברלין חתמו שנה של בחירות איזוריות בהן ספגה מרקל תבוסה אחר תבוסה

מפלגת השלטון של קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ספגה תבוסה קשה בבחירות בברלין על רקע אי ההסכמה למדיניות של אנגלה מרקל בטיפול במשבר החוב באירופה. הסוציאל-דמוקרטים, האופוזיציה הארצית העיקרית, ביססה את מעמדה בבירת גרמניה ודחקה את מפלגתה של מרקל למקום שני. המפלגות השותפות בקואליציה של מרקל נחלשו באופן משמעותי.

הבחירות אתמול בברלין חתמו שנה של בחירות איזוריות בהן ספגה מרקל תבוסה אחר תבוסה. הבוחרים "מענישים" את קאנצלרית גרמניה באופן הטיפול שלה במשבר החוב של אירופה. הבוחרים מתנגדים להסכמתה של מרקל להעביר עוד כספים של משלם המסים הגרמני לחילוץ פיננסי של מדינות כמו יוון, אירלנד ופורטוגל. בעצרות שנערכו כחלק מקמפיין הבחירות של מרקל היא אמרה שהמדינות הנזקקות במרחב האירו יגבירו את הקיצוצים התקציביים שלהן, וחזרה על התנגדותה להנפקת אירו בונדס, אג"ח נקובות אירו.

"כרגע העניין העיקרי העומד על הפרק הוא כמה זמן ימשיכו הליברלים להיות חלק מהקואליציה לפני שיביאו לפירוקה בטרם עת", אמר נילס דיאדריך, פרופסור למדע המדינה באוניבריסטה בברלין.