מרקל מאותתת: ממשלתי לא תתפרק - נמשיך לסייע ליוון

קנצלרית גרמניה לא מרימה ידיים גם לאחר שורה של הפסדים בבחירות אזוריות - וממשיכה לקדם את אישור הסיוע ליוון בפרלמנט בסוף החודש

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אומרת כי תצליח לשמור על אחדות ממשלתה חרף שרשרת ההפסדים שנחלה מפלגתה בבחירות אזוריות בגרמניה, וזאת על רקע הסיוע הגרמני ליוון. בסוף החודש אמור הפרלמנט הגרמני לדון באישור הסיוע ליוון בסך 159 מיליארד אירו. מפלגות הסוציאל-דמוקרטים והירוקים דרשו משותפיה של מרקל בקואליציה, הדמוקרטים החופשיים, לפרק את הקואליציה בעקבות התבוסה של מפלגת מרקל בבחירות אזוריות בברלין שלשום.

"נמשיך את עבודתנו בממשלה ואני לא חושבת שזה נעשה יותר מורכב", אמרה מרקל במסיבת עיתונאים אמש (ב'). "הקואליציה עובדת ויש לנו הרבה עבודה".

בסקר שפורסם השבוע ב"דר שפיגל" השיבו 82% מהגרמנים כי המשבר בקואליציה הינו "חמור". עם זאת, ההערכה היא כי הבחירות בגרמניה לא יוקדמו ויתקיימו במועדן בשנת 2013.

ההצבעה בפרלמנט בסוף החודש היא קריטית לשווקים כיוון שאם הסיוע ליוון ייפול בגרמניה, המשמעות המיידית היא פשיטת רגל של יוון. מתנגדיה של מרקל מנסים לטרפד את הסיוע בהצבעה בפרלמנט בסוף החודש. מרקל, לעומת זאת, אמרה לאחרונה כי זוהי "חובתה" של גרמניה לשמור על יוון באיחוד האירופי ולהצילה מפשיטת רגל. היא הביעה חשש מהיווצרות אפקט דומינו אם יוון תפשוט רגל, כלומר סכנה לחדלות פירעון גם במדינות פריפריה אחרות באירופה, כמו פורטוגל ואירלנד.