סממן למשבר: סימנס משכה כ-8 מיליארד ד' מבנק צרפתי

על פי הדיווח סימנס העבירה את הכספים לבנק המרכזי באירופה ■ מהלך זה של סימנס מייצג את ההשפעה של העמקת המשבר באירופה על האמון בבנקים באירופה

עוד סממן ללחץ שמייצר משבר החוב באירופה; חברת סימנס הגרמנית הוציאה כחצי מיליארד אירו מפקדונותיה בבנק מרכזי גדול בצרפת והעבירה את הכספים לפקדונות בבנק המרכזי באירופה (ECB). עוד ביטוי ללחץ בקרב המשקיעים והחיפוש אחר חוף מבטחים ומקלט על רקע משבר החוב באירופה.

ענקית התעשייה הגרמנית הוציאה את הכספים בשל החששות הכבדים לגבי העתציד הפיננסי של הבנק הצרפתי וכן בשל הריבית הגבוהה של הבנק המרכזי באירופה, כך על פי גורמים המקובים לעניין.

בסך הכל הוציאה סימנס על פי הדיווח סכום שבין 4 מיליארד אירו (5.4 מיליארד דולר) ל-6 מיליארד אירו. רק קומץ קטן של חברות גדולות בעלי רשיונות בנקאיים המאפשרים להם להפקיד מזומנים ישירות לבנק המרכזי של אירופה (ECB). כאמור, מהלך זה של סימנס מייצג את ההשפעה של העמקת המשבר באירופה על האמון של המשקיעים בבנקים באירופה.

מהדיווח לא ברור באיזה בנק צרפתי בדיוק מדובר, אך על פי מקורות יודעי דבר לא מדובר בבנק BNP Paribas. נציין כי סימנס והבנק המרכזי של אירופה הכחישו את הדיווח.