יוון מרגיעה: אושרה חבילת קיצוצים חדשה כחלק מתוכנית הצנע

(עדכון) - יוון תקצץ במספר גדול יותר של משרות עובדי מדינה כמו כן תנהיג קיצוצים בתשלומי פנסיה ■ מוקדם יותר, שר האוצר של יוון בביקורת חריפה: "אירופה לא יודעת לנהל את המשבר"

יוון מודיעה היום (ד') על קיצוצים נוספים כחלק מתוכנית הצנע שמתכוונת המדינה ליישם כדי לזכות בסיוע של קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי, יוון מודיעה על סבב נוסף של מאמצי יישום תוכנית צנע כדי להרגיע את המשקיעים ולנוסת להימנע מחדלות פירעון. על פי התוכנית החדשה: יוון תקצץ במספר גדול יותר של משרות עובדי מדינה כמו כן תנהיג קיצוצים בתשלומי פנסיה למקבלי תשלומים של מעל 1,636 דולר. עוד כחלק מתוכנית הקקיצוצים החדשה, הפטור ממס על ההכנסה השנתית ירד ל-6,818 דולר לעומת 10,908 דולר הנהוג היום.

יוון ממשיכה במירוץ נגד השעון כדי לקבל את חבילת הסיוע המיוחלת: היום (ד') בשעה 11:30 החלה ישיבת קבינט בממשלה היוונית בה הציג ראש הממשלה היווני, יורגוס פפנדריאו את ההתקדמות בשיחות עם קרן המטבע הבינלאומית לגבי חבילת הסיוע הנוספת. במהלך הישיבה יבקש ראש הממשלה היווני מחברי הקבינט לבצע קיצוצים נוספים בתקציב על מנת לעמוד בדרישות קרן המטבע לקבלת הסיוע.

שר האוצר של יוון: "השווקים סוחטים אותנו"

שר האוצר היווני תקף את התנהלות ממשלות אירופה בנושא המשבר ביוון וטען שהם לא פועלים בצורה מהירה ותקיפה מספיק. "יוון נסחטת על ידי השווקים בעולם", טען השר, והאשים את אירופה בכך שאינה יודעת לנהל את המשבר כראוי. דובר הממשלה היוונית הודיע שבסוף ישיבת הקבינט תצא הודעה על תוכנית קיצוצים חדשה שהממשלה מתכוונת לנקוט על מנת לעמוד ביעדים לקבלת חבילת הסיוע.

השיחות על חבילת סיוע נוספת ליוון ממשיכות להתקדם בכיוון חיובי, כשאתמול התקיימה שיחת ועידה נוספת בין נציגי הממשלה היוונית, נציבות האיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית. כך לפי הודעה שפורסמה עם סיום שיחת הוועידה בין הצדדים.

"חלה התקדמות נוספת במהלך השיחה, ובימים הקרובים נמשיך לקיים דיונים נוספים בנושא באתונה", כך נאמר בהודעה שפרסמה הנציבות האירופית לאחר השיחה. "המשלחת שהוקמה על מנת לטפל בעניין הזה, תגיע לאתונה בתחילת השבוע על מנת להמשיך לבחון את מצבה הכלכלי של יוון ועל מנת לדון במדיניות הכלכלית שצריכים לנקוט בה".

שר האוצר היווני איוונגלוס וויניזילוס הוא זה שיזם את הפניה לקרן המטבע הבינלאומית על מנת לנסות להשיג חבילת סיוע נוספת ליוון. ובשיחה הראשונה שהתקיימה בין הצדדים ביום שני בערב נרשמה אווירה חיובית והושגה התקדמות משמעותית בנושא, מה ששלח את הבורוסת בעולם אתמול, ובעיקר באירופה לעליות.

במהלך השיחות ניסה שר האוצר היווני לשכנע את נציגי קרן המטבע הבינלאומית, הנציבות האירופית והבנק המרכזי האירופי, לספק ליוון חבילת סיוע נוספת בהיקף של כ-8 מיליארד אירו, אחרת ייגמר הכסף למדינה באמצע אוקטובר.

"האפשרות שיוון תעזוב את גוש האירו לא עלתה על הפרק בכלל במהלך השיחות", אמר אתמול יועץ בכיר של קרן המטבע הבינלאומית במהלך ראיון לרשת סקיי הבריטית. "והאפשרות של חדלות פירעון של יוון היא לא אפשרות וודאית", ניסה היועץ להרגיע.

למרות האופטימיות בשיחות, הוחלט אתמול בתום שיחת הוועידה על דחיית מועד קבלת ההחלטה בעניין עד תחילת אוקטובר, מה שישארי ליוון מעט מאוד זמן להתכונן במידה וההחלטה תהיה שלילית.

ולמרות זאת, היועץ של קרן המטבע אופטימי לגבי סיכויי אישור הסיוע: "השותפות האירופיות מחוייבות לסייע לממשלת יוון להשיג את יעדי התוכנית שהציבו לה על מנת שיוכלו לסייע לכלכלה היוונית לעלות חזרה על הדרך הנכונה, וותחיל ליצור צמיחה מתמשכת ועקבית".

היום הודיע הדובר של של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על כך שהיא עומד להיפגש עם ראש הממשלה היווני ביום שלישי בברלין. הפגישה תעסוק במצבה הכלכלי של יוון, ובצעדים שיוון תצטרך לקחת על מנת לעמוד בדרישות לקבלת חבילת הסיוע החדשה