אודי אנג'ל הודיע על פרישתו מהחברה לישראל ומצים

אנג'ל, ששימש כיו"ר צים, מחזיק כ-6.5% ממניות החברה לישראל, בשווי של כ-1.2 מיליארד שקל

אחרי 12 שנה בדירקטוריון החברה לישראל, מתוכן חמש שנים כיו"ר חברת הספנות צים, הודיע היום אודי אנג'ל על התפטרות מתפקידיו בקבוצה הציבורית. אנג'ל, שהיה אחד המנהלים הבכירים בקבוצת משפחת עופר, מסר היום כי הוא "מבקש להקדיש את עיקר זמנו ומרצו לפעילותו הקהילתית, בעיקר בתחום החינוך ובתחום הסיוע לילדים עם צרכים מיוחדים".

אנג'ל, בעלה לשעבר של ליאורה עופר, בתו של יולי עופר ז"ל, הוא אחד השותפים המרכזיים של המשפחה.

למרות שהיה נשוי לבתו של יולי ז"ל, הוא נחשב מקורב דווקא לסמי עופר המנוח (אחיו של יולי), וגם יחסיו עם בנו, עידן עופר, נחשבים טובים מאוד. אנג'ל ימשיך בתפקידיו בחברות הפרטיות של משפחת עופר.

אנג'ל עובד עם המשפחה כבר קרוב ל-40 שנה והוא מחזיק כיום, בשרשור, בכ-6.5% ממניות החברה לישראל, ששווין עומד היום על כ-1.2 מיליארד שקל. בנוסף, אנג'ל נהנה במהלך השנים מהדיבידנדים הרבים שחילקה החברה לישראל לבעלי המניות.

ב-2005 הודיע אנג'ל על פרישתו מתפקיד יו"ר צים, במטרה להקדיש יותר זמן לעסקי הספנות הפרטיים של המשפחה. בנו מנישואיו עם ליאורה עופר, אורי, מונה לפני כארבע שנים לתפקיד מנכ"ל חברת האחים עופר ספנות, הנמצאת בבעלות משותפת של אנג'ל ומשפחת עופר.

עופר ספנות מרכזת את עסקי ההיי-טק של המשפחה, עסקי הספנות הפרטיים בארץ, עסקי המדיה (החזקה בזכיינית ערוץ 2 "רשת") ועסקי התעופה, שכאמור, בהם אנג'ל ימשיך להיות פעיל.

התפטרותו של אנג'ל מדירקטוריון החברה לישראל מגיעה פחות משבועיים לאחר פטירתו של יולי עופר, שהלך לעולמו בגיל 87, שלושה חודשים אחרי פטירת האח הגדול סמי, בגיל 89.