אובמה: "המפתח לכלכלה איתנה בארה"ב - מערכת החינוך"

נשיא ארה"ב ברק אובמה קרא בנאומו השבועי לרפורמות במערכת החינוך האמריקנית ■ "החינוך הוא חלק מרכזי בהשבת האזרחים למעגל התעסוקה", לדבריו

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר אתמול (שבת) כי חינוך הוא המפתח לבניית כלכלה חזקה בארה"ב, וקרא בנאומו השבועי לרפורמות במערכת החינוך האמריקנית. "החינוך הוא חלק מרכזי בהשבת האזרחים למעגל התעסוקה", אמר אובמה, והעיר כי תלמידי ארה"ב "נופלים מול עמיתיהם ברחבי העולם במבחנים במתמטיקה, מדעים והבנת הנקרא".

"המשמעות של כל זה, הינה שאם אנחנו רציניים באשר לבניית כלכלה שתחזיק מעמד - כלכלה במסגרתה עבודה קשה משתלמת ומאפשרת השמה בעבודות מכובדות - עלינו להתייחס ברצינות יתרה לחינוך", דברי אובמה. הנשיא אמר כי יש לשנות את הגישה כלפי החינוך בארה"ב, ו"להעלות את הסטנדרטים בכל הקשור לתחום".

במסגרת המאמץ המדובר, אובמה הבהיר כי על הקונגרס לאשר את תוכניתו לאישוש הכלכלה ועידוד שוק התעסוקה בארה"ב, כיוון שזו "צפוייה להחזיר אלפי מורים למעגל העבודה ולשדרג יותר מ-35 אלף בתי ספר ברחבי המדינה".

אולם, הנשיא הבהיר כי "כסף לבדו לא יפתור את הבעיות שקיימות בחינוך, עלינו לבצע גם רפורמות. עלינו לוודא שכיתות הלימוד הן מקומות בהם יש ציפיות גבוהות וביצוע גבוהים", לדבריו.