שר האוצר היפני מקפיץ את השוק: "לא פוסלים סיוע ליוון"

ג'ון אזומי: "אם תוצע תוכנית רחבה לטיפול במתח בשווקי המניות - לא פוסל אפשרות שיפן תיקח חלק מהנטל" ■ יפן עשויה להשתתף במימון קרן החילוץ האירופאית

יפן עשוייה להתערב בשוק האג"ח האירופי לרכוש אג"ח ממשלתיות, במידה ותיווכח כי קיים מנגנון פעיל ועובד לטיפול בתרחיש של חדלות פירעון של מדינות היבשת - כך אמר היום (ג') שר האוצר היפני, ג'ון אזומי (Jun Azumi).

"אם תוצע תוכנית כלשהי שתאפשר להוריד את המתח במערכת הפיננסית הגלובלית, כולל בשווקי המניות, ובעיקר באשר לחילוץ יוון - אני לא פוסל אפשרות שיפן תיקח חלק מהנטל", אמר אזומי היום במסע"ת שקיים ביפן.

סוכנות החדשות Kyodo דיווחה היום כי פוליטיקאים בכירים באירופה כבר פנו לגורמים בממשלת יפן כדי שזו תתערב בשוק האג"ח, ותסייע לכלכלות השקועות בחובות למחזר את האג"ח שלהן.

"כל מדינה צריכה להשתתף בתוכנית החילוץ (של יוון) ולהשיג אישור לכך בפרלמנט המקומי, ובאם נראה מסגרות עבודה רחבות יותר - אתייעץ עם טימותי (גייתנר, שר האוצר של ארה"ב - ג.ק.)", הוסיף אזומי.

דבריו של שר האוצר היפני נוגעים לנכונותה של יפן לרכוש אג"ח מטעם קרן הסיוע האירופאית, אשר כספיה ילוו לכלכלות אירופה המתקשות, דוגמת יוון.