סדקו אקספרס צפוייה לעבור מ"תמר" ל"לוויתן"

סדקו אקספרס, אסדת הקידוח המבצעת את פיתוח מאגר "תמר", צפוייה לעבור ל"לווייתן" על-מנת להמשיך בקידוח "לוויתן-3" במקומה של נורת' אמריקה

סדקו אקספרס, אסדת הקידוח המבצעת את פיתוח מאגר "תמר" צפוייה לעבור בקרוב ל"לווייתן" על-מנת להמשיך בקידוח "לוויתן-3" במקומה של נורת' אמריקה, כך נודע ל"גלובס".

כפי שנחשף ב"גלובס" הסיבה להחלפתה של הנורת'-אמריקה היא משבר אמון בין חברת פרייד, בעלת האסדה לבין השותפים ב"לווייתן" על-רקע רצף תקלות באסדה מאז החלה בקידוחי "לוויתן" בתחילת השנה. לעומת זאת, הסדקו, שבבעלות חברת טרנסאושן, זוכה להערכה מקצועית רבה לאחר שהצליחה לבצע את תכניות העבודה של "תמר" במלואן, ואף להקדים את לוחות הזמנים שנקבעו.

בימים אלה מסיימת הסדקו את קידוח הפיתוח "תמר 6" כך שנוצר חלון זמן שבו ניתן להפנות אותה להשלמת קידוח ההערכה והאימות של מאגר "לוויתן". ההחלפה מבטאת את יכולותיה של נובל אנרג'י השותפה-המפעילה בשני המאגרים.

כזכור קידוח "לוויתן 3" נועד לאפשר אומדן מדוייק יותר של גודל מאגר הגז ב"לוייתן". קידוח "לוייתן 1" אימת את ממצאי הסקרים לפיהם יש במאגר כ-16 טריליון רגל מעוקבת (TCF) גז טבעי ואולם האפסייד בלווייתן מגיע ל-21 TCF. קידוח "לוייתן 1" שבוצע על-ידי סדקו הופסק לפני שהגיע אל מטרות הנפט בעומק 5,800 ו-7,200 מטרים.

הקידוח היה אמור להתחדש על-ידי הנורת' אמריקה לאחר שיושלם "לוייתן 3" - אך כעת לא ברור מתי ועל-ידי איזו אסדה יבוצע המשך הקידוח.