סיטיגרופ חותך תחזית הצמיחה העולמית פעמיים תוך חודש

בבנק ההשקעות חותכים תחזיות הצמיחה לרמה של 3% ב-2011 ו-2.9% ב-2012 ■ רמה של 2% מוגדרת על ידי הבנק העולמי וקרן המטבע כ"מיתון עולמי" על המשבר באירופה: "צופים הורדות דירוג באיטליה, ספרד, יוון, פורטוגל וקפריסין"

בבנק ההשקעות סיטיגרופ חותכים היום (ה') את תחזיות הצמיחה הגלובלית לשנים 2011-2012, בפעם השנייה מזה תוך פחות מחודש, בתוך שהם מציינים כי המערכת הפיננסית העולמית "ממשיכה להידרדר במהירות". נזכיר כי ב-6 לספטמבר חתכו כלכלני הבנק את תחזיות הצמיחה הגלובלית, במקביל לבנקי השקעות נחשבים רבים נוספים.

ברמה הגלובלית, צופים בסיטיגרופ כי הצמיחה העולמית תעמוד על רמה של 3% השנה ועל רמה של 2.9% בשנת 2012 - ברקע, יש לציין, כי רמת צמיחה של 2% הוגדרה באופן רשמי על ידי הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית כ"מיתון עולמי".

כמו כן, כלכלני סיטי חותכים - באופן נפרד - את תחזיות הצמיחה לארה"ב, אירופה, יפן, קנדה ובריטניה. כך למשל, חותכים בסיטיגרופ את הצמיחה בסין לרמה של 8.7% בשנת 2012, לעומת תחזית קודמת של 9%.

"הריביות המרכזיות צפויות להישאר ברמה נמוכה למשך זמן רב, גם בכלכלות המפותחות", מעריך מנהל ההשקעות ויליאם בויטר (Willem Buiter) מסיטי. "זה אומר שגם הבנק המרכזי האירופי כנראה יוריד את הריבית, כשהפרדל ריזרב גם כן זקוק להבחין בשינויים משמעותיים במערכת הפיננסית כדי לשנות את מדיניות הריבית האפסית שלו".

כמו כן, בויטר נגטיבי ביותר באשר למשבר החובות הריבוניים בגוש האירו, וצופה כי השלכותיו השלילות ימשיכו להכות הדים: "אנו צופים הורדות דירוג נוספות בקרב כלכלות אירופה המחזיקות בחובות ב-3-6 החודשים הבאים", מסביר בויטר. "זה כולל את איטליה, ספרד, יוון, פורטוגל וקפריסין".

נזכיר כי הורדת התחזית השנייה ברציפות (החודש) של סיטי, מגיעה לאחר שגם בבנקי השקעות נחשבים נוספים הורידו בחודשיים האחרונים את תחזיות הצמיחה למערכת הפיננסית הגלובלית. בין היתר, עשו כן כלכלני JP מורגן, וגם כלכלני מורגן סטנלי.