זה סופי: שרי האוצר לא יחליטו היום על הענקת סיוע ליוון

(עדכון) - ועידת שרי האוצר של גוש האירו דוחה את קבלת ההחלטה בנוגע להעברת 8 מיליארד אירו ליוון ■ סגן השר האוצר של יוון, מוקדם יותר היום: "הושגו הבנות בינינו לבין ה'טרויקה'"

ז'אן-קלוד יונקר, ראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו וראש ממשלת לוקסמבורג, אמר היום (ב') כי הועידה לא תקבל עדיין החלטה על הענקת הנתח הבא במסגרת חבילת הסיוע המקורית של יוון - בהיקף של 8 מיליארד אירו, כך מדווחת הערב סוכנות "בלומברג".

דבריו של יונקר נאמרים בפתח פגישת שרי האוצר של גוש האירו, אשר מתכנסים היום בלוקסמבורג כדי לדון במשבר החוב באירופה, ובאפשרויות לחילוץ יוון מחובותיה התופחים. הדיון הוא באפשרות של הגדלת קרן הסיוע ל-440 מיליארד אירו. בפגישה היו אמורים שרי האוצר לאשר ליוון תשלום נוסף כחלק מתוכנית הסיוע הישנה שאושרה במאי 2010 (בהיקף כולל של 110 מיליארד אירו), זאת לקראת כינוס המועצה הכלכלית האירופית מחר.

בתוך כך, נזכיר כי שר בכיר בממשלה היוונית אמר היום כי הושג בסיס להסכם בין יוון לנציגי ה"טרויקה" (קרן המטבע, האיחוד האירופי והבנק המרכזי באירופה).

נוסף על כך אמר היום סגן שר האוצר של יוון כי "יוון הצליחה לשכנע את המלווים כי הבעיות הפיסקליות נבעו בעיקר מהמיתון שהיה חמור מהצפוי", על פי דיווח ברשת CNBC. "בהנחה כי הם שוכנעו בכך שהמיתון היה עמוק יותר, נראה כי הושגו הבנות בינינו לנציגי האיחוד האירופי וקרן המטבע".הוא הוסיף כי "ה'טרויקה' צפויה לנהל עוד שתי פגישות מכריעות במשרד החשב הכללי של המדינה כדי לבדוק עוד מספר נושאים ולאחר מכן יחלו בכתיבת הדוח ביום רביעי".