עוד לפני ההשקה: ה-Fire של אמזון נחטף בהזמנה מוקדמת

5 ימים בלבד עברו מאז הכריזה אמזון על הטאבלט החדש שלה - הקינדל פייר, וכבר נרשמו למעלה מ-250 אלף רכישות בהזמנה מוקדמת ■ האם הגולש הישראלי יוכל ליהנות מכך?

כבר תקופה ארוכה שהשמועות אודות הטאבלט החדש של אמזון צופות לו עתיד מזהיר בשוק רווי אייפדים של אפל, וככל הנראה שהן לא רחוקות מהמציאות. בלוג הטכנולוגיה CultOfAndroid דיווח אמש כי ממידע, שככל הנראה הודלף ישירות מתוך מסמך מצאי פנימי של אמזון, הקינדל פייר החדש נמכר בקצב מסחרר בהזמנות מוקדמות.

על פי הנתונים שהתפרסמו, בכל שעה נמכרות כ-2,000 יחידות , וכ-50 אלף יחידות ביום. אם לוקחים בחשבון שהקינדל פייר החדש זמין לרכישה מוקדמת בסך הכול 5 ימים, עד כה נמכרו ממנו בהזמנה מוקדמת יותר מ-250 אלף יחידות. חישוב זריז של קצב המכירות המדהים הזה יכול אולי לרמז על הפוטנציאל העתידי - אם הקצב יישמר, אמזון תמכור כ-2.5 מיליון מכשירים עד לרגע ההשקה הרשמית בחנויות ב-15 בנובמבר.

ההשוואה המיידית היא כמובן לטאבלט של אפל, האייפד 2, שנמכר ב-2.5 מיליון יחידות במהלך החודש הראשון שלו בשוק. מצד שני, ההבדלים בין האייפד 2 לבין הקינדל פייר של אמזון לא מאפשרים להם להתחרות באופן ישיר אחד מול השני (מחיר, מפרט טכני וכד') אך עד לרגע זה לא היה שום טאבלט בשוק שנמכר בכמויות כאלו חוץ מהאייפד של אפל.

הקינדל פייר הוכרז לראשונה במהלך סוף השבוע האחרון, כשהוא מגיע עם מסך בגודל 7 אינץ', מעבד כפול ליבה ומבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 2.2, אך עם ממשק ייחודי של אמזון המתאים את הקינדל החדש לשלל שירותי הענן של אמזון. פרט חשוב לא פחות מהמפרט שלו, הוא המחיר: הקינדל פייר עולה 199 דולר בלבד, מה שהופך אותו באופן מיידי למאוד אטרקטיבי.

אומנם בגרסה הנוכחית קשה לראות כיצד הוא עדיף על האייפד 2 של אפל, אך בעתיד הוא צפוי לצאת בגרסה משודרגת עם מסך גדול יותר ואולי גם קישוריות סלולרית (3G).

ובינתיים בישראל; כידוע, שירותים רבים שמציעה אמזון, בהם שירות הזרמת המוזיקה ורכישת הסרטים, אינם נתמכים בישראל וכן גם המכשיר עצמו לא צפוי להימכר באופן רשמי בישראל. כמו כן, גם תמיכה רשמית בעברית איננה קיימת בקינדל החדש, לא במערכת ההפעלה ולא בתכנים המותאמים לו, ובשאר הקוראים האלקטרונים החדשים שהשיקה אמזון עד כה.

יחד עם זאת, ישנה כמובן האפשרות של הורדת אפליקציות ותוספים ייעודיים לתמיכה בשפה העברית בחנות האפליקציות של מערכת ההפעלה אנדרואיד (שנמצאת בבסיסו של קינדל כאמור), אך התאימות שלהן עלולה לא להיות מושלמת או יעילה מספיק.

עבור הצרכן הישראלי הממוצע שאוהב ממשקים בשפת האם, נותרת בעיקר אפשרות הבחירה בין מכשירי האייפד של אפל לבין הטאבלטים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד, כגון הגלאקסי טאב, מוטורולה זום וכד' (שגם יצריכו הורדת תוספים ייעודים לעברית). אותנו, זה קצת מצער.