צפו: שתי נשים גונבות 20 אלף שקל בחנות בגדים בשינקין

המדיה החברתית במלחמה בגנבים: סרטון שעלה ליו-טיוב מתאר שתי נשים גונבות כסף מתיקה של מנהלת החנות ■ הסרטון צובר תאוצה בפייסבוק וביו-טיוב - האם הגנבות ייתפסו?

טרנד חדש במלחמה נגד הגנבים - יו-טיוב והרשתות החברתיות. מסתבר שהאינטרנט והמדיה החברתית משמשים לא רק לשיתוף סטטוסים, ציוצים או עדכוני מיקום שגרתיים. לא נגזים אם נגיד שמדובר בפלטפורמה מצוינת לאיתור ותפיסת גנבים שנקלטו בעיני המצלמות ללא ידיעתם. לראיה, אפילו משטרת ישראל עושה שימוש מוגבר במדיה החברתית - מנהלת דף פייסבוק פעיל ביותר בו לעתים אף מבקשת את עזרת הגולשים באיתור עבריינים.

דוגמה טרייה לשימוש במדיה החברתית במלחמה נגד הגנבים הוא סרטון שעלה לפני יומיים ביו-טיוב וצובר תאוצה גם בפייסבוק - הסרטון צולם במצלמת האבטחה של חנות בגדים ברחוב שינקין תל-אביב, והוא מציג שתי נשים - לקוחות לכאורה - שמסתובבות בחנות במסווה של שופינג רגיל, אך למעשה סורקות את השטח ומחכות לרגע המתאים לבצע את זממן.

שתי הבלונדיניות שמצולמות מחכות שבעלת החנות תתרחק מהדלפק ובכך תשאיר את התיק האישי שלה חשוף, כמו פרצה שקוראת לגנב. ברגע המתאים, כשאף אחד לא רואה - הן מכניסות יד לתיק של מנהלת החנות - ויוצאות עם השלל.

בעלת החנות שהעלתה את הסרטון ליו-טיוב, אורלי, מצרפת בקשה אישית:

אתמול שתי כלבות גנבו בחנות שלי 20,000 שקל מתוך התיק שלי שהיו מיועדים למשכורות העובדים!! אני מבקשת מכל חבריי, מכריי וחבריהם הרבים והטובים לעזור ולהפיץ את סרטון ותמונות הגנבות על מנת לעזור בלכידתן והשבת הכסף. אם אתם מזהים, אנא צרו עמי קשר בחנות FetiWear בשינקין 29 בתל-אביב בטלפון 0773007809
פרס למי שיביא לזיהוי ומציאת הגנבות!!
סודיות מוסר המידע מובטחת!!

זהו לא השימוש הראשון ביו-טיוב ובמדיה החברתית להפצה של סרטון שתופס את הגנבים על חם. לדוגמה, גנבי תכשיטים מתוחכמים שלא התביישו לגנוב מתחת לאפו של המוכר, או הדבר החם היום - גניבות אייפון - לעיתים מתחת לאף של הבעלים שלו.

עוד סרטון שהועלה ליו-טיוב בימים האחרונים מציג צילום ממצלמת אבטחה בבית פרטי שמתעדת גנב שפורץ לכספת הביתית ויוצא עם שלל. האם מדובר בתופעה במדיה החברתית? שיפטו בעצמכם, בסרטון בתחילת הידיעה.