יאהו בדרך החוצה מוול סטריט? זה מה שג'רי יאנג רוצה

האם עסקה עם חברת השקעות פרטית תציל את יאהו מקריסה? המנכ"ל לשעבר ואחד ממייסדי ענקית האינטרנט, ג'רי יאנג, מאמין שכן ■ וגם: יאהו יורדת סופית מרכישת Hulu

חודשים ארוכים וקשים עוברים על ענקית האינטרנט יאהו, בעיקר לאחר פיטוריה הפתאומיים של המנכ"לית, קארול בארטס, בחודש שעבר. כעת, אחד ממייסדי החברה והמנכ"ל שלה בעבר, ג'רי יאנג, מתאמץ מאוד להציל את החברה על ידי מכירתה לחברת השקעות פרטית והוצאתה מן השוק הציבורי בשביל לשקם אותה.

אתר האינטרנט של רויטרס דיווח אמש (א') כי יאנג, שעד לפני חצי שנה ביקר מעט מאוד במשרדי יאהו בשנים האחרונות, מפקיד להגיע מאז למשרדי החברה בסאניוויל בכל יום, באופן עקבי, במטרה לקדם עסקה שכזו. על פי הדיווח, הקרנות המעוניינות ברכישתה של יאהו הן ביין קפיטל, סילבר לייק פרטנרס והלמן אנד פרידמן.

שוויה של יאהו עומד על 20 מיליארד דולר (שווי מניה של 15.47 דולר נכון לסגירת המסחר ביום ו'), ובשביל להוציא עסקה שכזו לפועל ייאלצו מייסדי החברה, יאנג ודיוויד פילו, למכור את חלקם בחברה. חלקו של יאנד עומד על 3.63% וחלקו של פילו עומד על 5.6%. כבר לפני חודש דווח כי יאנג מנסה להזיז דברים בחברה שאותה ייסד ב-95', ועזב ב-2008, וככל הנראה ניסה לגייס הון בשביל לרכוש אותה בעצמו.

יאהו ידעה ימים טובים יותר; בעיקר עם נזכרים בהצעת הרכש של מיקרוסופט, לפני 3 שנים, שבו הענקית מרדמונד הציעה לרכוש את החברה על בסיס מחיר של 33 דולר למניה, מה שהביא את שווי העסקה לסכום של 47.5 מיליארד דולר. לנוכח מצבה של יאהו כיום, משקיעיה ובכיריה, בהם גם יאנג עצמו, לבטח מאוכזבים ומצטערים שסירבו להצעה של מיקרוסופט.

לא הזמן לקניות

בתוך כל הסבך הפנימי של יאהו, ה- Business Insider דיווח לפנות בוקר (ב') כי יאהו פורשת באופן סופי מהמירוץ לרכישת שירות הווידיאו המקוון הולו (Hulu). על פי הדיווח, יאהו הייתה הראשונה להביע את רצונה לרכוש את הולו, אך דרשה לקבל זכויות בלעדיות על הזרמת תכנים למשך 4-5 שנים, והנהלת הולו לא הסכימה לתת בלעדיות ליותר משנתיים.

כשיאהו מחוץ למרוץ, נשארו אמזון, גוגל וחברת הטלוויזיה בלווין Dish Network במשא ומתן לרכישת הולו, עסקה המוערכת בכ-2 מיליארד דולר.