יולי עופר הוריש נכסים במאות מ' ד' רק לבתו ליאורה

הערכות: דורון עופר עשוי לפתוח במאבק משפטי נגד הצוואה ונגד אחותו ■ משפחת עופר מחזיקה במזרחי טפחות ובמליסרון ■ לפני כמה שנים מכר דורון את חלקו בעופר ספנות לדודו סמי עופר ולאודי אנג'ל - ואז ליאורה לא קיבלה מאום ■ הבן דורון בחוץ

יולי עופר המנוח הוריש את כל מניותיו בעופר השקעות לבתו ליאורה עופר ובנו דורון עופר לא קיבל דבר, כך נודע ל"גלובס". צוואת יולי עופר שנפטר לפני מספר שבועות נפתחה בתחילת השבוע והתברר כי ליאורה המקורבת מאוד לאביה הועדפה בצוואה על פני אחיה דורון. הערכות כי דורון עופר עשוי לפתוח במאבק משפטי נגד הצוואה ונגד אחותו.

משפחת עופר מחזיקה במזרחי טפחות 25.44% ושולטת בבנק באמצעות עופר השקעות (19.72%) שבעלי המניות בה הם (עד לשינוי הנוכחי) יולי עופר (36.7%), אייל עופר באמצעות לין אחזקות (33.3%), ליאורה עופר (15%) ודורון עופר (15%). שווי השוק של החזקות אלו הוא 1.4 מיליארד שקל. בנוסף מחזיקה לין אחזקות באופן ישיר 5.72% מהבנק.

ליאורה עופר תקבל לחזקתה 36.7% ממניות עופר השקעות המחזיקה בין היתר גם במליסרון ובמזרחי טפחות כאמור. שווי המניות 1.1 מיליארד שקל. מאחר שליאורה עופר החזיקה עד עתה 15% מהמניות, תעלה החזקתה בעופר השקעות ל-51.7% מהמניות, ואילו דורון יישאר עם 15%.

בידי משפחת עופר גם 71.5% ממליסרון, החברה המובילה בענף הקניונים בישראל שמחזיקה בין היתר בקריון ובקניון רמת אביב. מליסרון הייתה בעבר מספר 2 בענף אך לפני שנה רכשה את בריטיש ישראל ועקפה את קבוצת עזריאלי. שווי השוק של מניות מליסרון שבידי עופר השקעות הוא 1.6 מיליארד שקל.

מאבקי ירושה כאלו אינם נדירים במשפחות בהן עובר בירושה הון גדול, אחד המקרים הידועים הוא הסכסוך סביב צוואת ארווין איזנברג וגם סביב צוואתו של סמי שמעון יש מחלוקת. בא כוחו של דורון עופר הוא עו"ד אלקס הרטמן. לא ניתן היה לקבל את התייחסותו של הרטמן השוהה בחו"ל. דוברה של ליאורה עופר לא היה מעוניין להגיב.

יצוין כי דורון עופר לא קיבל דבר בחלוקת הרכוש הנוכחית אך לפני כמה שנים מכר את חלקו בעופר ספנות (33%) לדודו סמי עופר ולאודי אנג'ל ואילו אז ליאורה עופר לא קיבלה מאום. דורון עופר עוסק כיום בנדל"ן, בעיקר בבריטניה, ונחשב לאדם עשיר בזכות עצמו. מאבק הירושה המתפתח בדור השני של משפחת עופר בא במקביל לדרישת בנק ישראל מהמשפחה לשנות את מבנה השליטה בעופר השקעות. המפקח על הבנקים דודו זקן דרש בכתב כי המשפחה תפריד לאלתר את החזקותיה בחברת עופר השקעות בין החזקות הנדל"ן (מליסרון) להחזקות הפיננסיות. (מזרחי טפחות). ההפרדה נדרשת היות ורמת המינוף בעופר השקעות גדלה מאוד בשנים האחרונות, לאחר שמליסרון רכשה את קניון רמת אביב ואת בריטיש ישראל. דורון מתנגד להפרדה בעוד שליאורה מסכימה לה.

זקן הקציב למשפחת עופר חודש כדי לעמוד בדרישות אלו - פרק זמן זה עבר לפני שלושה שבועות. הערכות כי אם כתוצאה מהסכסוך המשפחתי, ליאורה ודורון עופר לא יגיעו להבנות, יכפה זקן את הפתרון הרצוי לבנק ישראל וישנה באופן חד צדדי את היתר השליטה הקיים. זאת, בהתאם לסמכותו לפי סעיף 34 לחוק הבנקאות.

מבנה ההחזקות בעופר השקעות
 מבנה ההחזקות בעופר השקעות