צפו בווידיאו: הסתערות על האייפון 4s; צפי למכירות שיא

אנליסטים מעריכים כי מכירות האייפון החדש בסוף השבוע הראשון להשקה עשויות להגיע ל-4 מיליון מכשירים - הרבה יותר ממכירות האייפון הקודם ■ היסטריה בחנויות אפל בניו-יורק ולונדון

אפל צפויה למכור כ-4 מיליון מכשירי אייפון 4s החדש בסוף השבוע - הרבה יותר מ-1.7 מיליון המכשירים שנמכרו בסוף השבוע הראשון להשקת האייפון 4 בשנה שעברה. כך מעריכים אנליסטים בארה"ב בסוף השבוע הראשון להשקת האייפון החדש, הלא הוא הגאדג'ט האחרון שפותח בימיו של סטיב ג'ובס, המייסד האגדי של אפל שמת מוקדם יותר החודש.

מרבית ההערכות מדברות על מכירות של 2-3 מיליון מכשירי אייפון אך ישנם אנליסטים שמצפים ל-4 מיליון מכשירים שיימכרו, כמו למשל האנליסט קארל הו מ-Yankee Group. החברה השיקה אתמול (ו') את המכשיר החדש בארה"ב, אוסטרליה, קנדה, צרפת, גרמניה, יפן ובריטניה.

תורים ארוכים משתרכים בחנויות אפל בעת השקת המכשיר החדש; אם בשוק ציפו תחילה לאכזבה לאחר הצגת האייפון 4s כיוון שהציפיות היו להצגת אייפון 5 חדש ומתקדם יותר ובמקום זאת אפל הסתפקה בגרסה משופרת של האייפון 4, הרי שהמכירות החזקות המסתמנות בסופ"ש ניפצו את התחזיות הקודרות. זו גם הסיבה שמניית אפל זינקה אמש לשיא היסטורי בוול סטריט.

בניו-יורק, טוקיו, לונדון ופרנקפורט המתינו מאות מחוץ לחנויות אפל כדי להיות הראשונים שרוכשים את המכשיר. בלונדון, יצרו כ-20 עובדי חנות אפל מעין "מנהרה אנושית" כדי לאפשר זרימה בטוחה של בני אדם לתוך החנות והחוצה ממנה.

"אני מעריץ גדול של אפל ומשתמש במוצרי החברה מגיל 12", אמר לסוכנות בלומברג קרי סנדוז בן ה-24 שהמתין לילה שלם מחוץ לחנות אפל בניו-יורק, מצויד באייפד 2 כמובן. "החברה הזו שינתה את פני אמריקה".

מחיר האייפון החדש נע בארה"ב בין 199 ל-399 דולר. אנליסט בבית ההשקעות נידהאם מעריך שמכירות האייפון החדש יעקפו "בקלות" את האייפון הקודם. כמחצית מהכנסות אפל בשנה החולפת הגיעו ממכירות האייפון. מניית החברה טיפסה ב-14% השבוע והיא נסחרת לפי שווי של 392 מיליארד דולר - שנייה בעולם רק לענקית הנפט אקסון מובייל .