לאומי בשיתוף עם גוגל בפרויקט "2 מיליון סיבות טובות"

במסגרת הפרויקט עמותות שרוצות לזכות בכספי התרומות יעלו סרטונים קצרים לעמוד יו-טיוב ייעודי, בהם יציגו את פעילותן כמעין כרטיס ביקור לעמותה

בנק לאומי ממשיך בשיתוף הפעולה עם גוגל ישראל במסגרת פרויקט לתרומות בסך 2 מיליון שקל ל-60 עמותות שונות, שאת זהותן יקבעו גולשים ישראלים. מדובר בשנה השנייה בה רץ הפרויקט, הנקרא "2 מיליון סיבות טובות", במסגרתו הכפיל לאומי את היקף התרומות שלו לאור ההיענות הרבה בשנה שעברה.

במסגרת הפרויקט עמותות שרוצות לזכות בכספי התרומות יעלו סרטונים קצרים לעמוד יו-טיוב ייעודי, בהם יציגו את פעילותן כמעין כרטיס ביקור לעמותה. בהתבסס על הסרטונים, יוכלו הגולשים להצביע ולהחליט אילו עמותות יזכו בתרומות. בלאומי מסבירים כי העמותה שתזכה במירב הקולות תקבל סכום של 225 אלף שקל, כששאר העמותות יזכו בסכומים העומדים על 25-125 אלף שקל.

הפרויקט עצמו מיועד לעמותות קטנות יחסית שהיקף פעילותן מגיע עד ל-5 מיליון שקל, כשבבנק טוענים כי הרעיון הוא לסייע דווקא לעמותות שידן אינה משגת בתמיכה מוסדית כלשהי ושהן מתקשות בגיוס כספים. העמותות יחולקו לחמישה סוגים: בריאות, מדע ורפואה; חינוך; רווחה וחברה; תרבות ואמנות; סביבה ובעלי חיים.

בלאומי מסבירים כי בשנה שעברה צפו למעלה מ-2 מיליון גולשים ונרשמו קרוב ל-400 אלף הצבעות עבור העמותות המשתתפות. במקום הראשון זכתה עמותת "שמחה לילד", המלווה ילדים חולים במחלות כרוניות וגנטיות.

לאחרונה יצאה קבוצת קניוני ישראל, באמצעות חברת FELLnTROP, ביוזמה דומה, במסגרתה חילקה הקבוצה כ-60 אלף שקל למספר עמותות, שנבחרו על-ידי גולשים בפייסבוק. כל גולש יכול היה לבחור לאיזו עמותה ברצונו לתרום 5 שקלים ובתמורה לקבל שוברי הנחה לחנויות ברשת קניוני ישראל.

יש לציין כי בשנים האחרונות גוברים קמפיינים ופעילויות בתחום איסוף התרומות והקהילה בעידן הרשתות החברתיות, במה שכבר זכה לכינוי Social Good. בחלק מהמקרים אף מדובר ביוזמה פרטית של עמותות, שמנסות לנצל את כוחן של רשתות כמו פייסבוק וטוויטר על מנת להגיע אל ההמונים, לספר להם את סיפורם ולנסות להניע אותם לפעולה כספית כמו תרומה או פעולה אחרת.