מודי'ס מאיימת לחתוך את דירוג האשראי המושלם של צרפת

(עדכון) - סוכנות הדירוג מזהירה היום שדירוג האשראי של צרפת ברמה "AAA", ייכנס למעקב שלילי בשלושת החודשים הקרובים ■ שר האוצר הצרפתי: "הדירוג אינו בסכנה"

סוכנות הדירוג מודי'ס מזהירה היום (ב') שהיא תכניס את דירוג האשראי AAA של צרפת למעקב שלילי בשלושת החודשים הקרובים. זאת, במקרה שהעלויות לעזרה לבנקים ולחברות בגוש האירו יזיקו לתקציב שלה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

נציין כי הכנסה של דירוג האשראי של צרפת למעקב שלילי, משמעותה אפשרות להורדת הדירוג המושלם שלה ברמה אחת או יותר תוך 90 יום.

"ההידרדרות במדדי החוב מפעילה לחץ על הצפי היציב בנוגע לדירוג ה-AAA", אמרו בסוכנות הדירוג. "לצרפת יש כעת פחות מרחב תמרון בכלכלתה מאשר במהלך משבר החוב ב-2008. היא עשויה להתמודד עם מספר אתגרים בחודשים הקרובים, כמו הצורך לספק תמיכה נוספת למדינות אירופה או למערכת הבנקאית שלה עצמה. כדי שהמדינה תשמור על צפי דירוג יציב, עליה להוכיח את מחויבותה ליישום הצעדים הכלכליים והמוניטריים הדרושים".

שר האוצר הצרפתי, פרנסואה ברואן, הגיב על העניין, באומרו כי "הדירוג אינו בסכנה. אנו אף נקדים את לוח הזמנים בהעברת צעדים להפחתת הגרעון". בנוגע לתחזיות הצמיחה ל-2012, אמר ברואן כי "הן כנראה גבוהות מדי בראי ההתפתחויות במצב הכלכלה. אנו נתאים את זה".

האזהרה מגיעה על רקע חבילת האמצעים להכלת המשבר שאמורות להציג צרפת וגרמניה בסוף השבוע, כולל הסכם על חידוש ההון של הבנקים באירופה, במסגרת פסגת האיחוד האירופי ביום ראשון הקרוב.

עם זאת, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הודיעה אתמול כי אין לצפות ל"פתרון בזק", וכי התוכנית לא תהיה כוללת כפי שציפו המשקיעים, מה שהוביל לאווירה שלילית בשווקים. כפי שאמר דוברה של מרקל: "הקנצלרית מבהירה כי החלומות על חבילה הנרקמת לפתרון כולל של משבר החוב לא יוגשמו".