סטארט-אפ חדש לבר רפאלי ודודי בלסר: אתר לבגדים תחתונים

חברת Undeez מבקשת להציג מודל משוכלל של מסחר אלקטרוני ■ הרעיון למיזם הוא של בלסר, ואילו רפאלי אחראית יותר על השיווק והפיתוח העסקי

Undeez, הסטארט-אפ החדש של בר רפאלי ודודי בלסר, יוצא לאור לאחר שנה שבה המיזם פותח ונבנה באופן שיוכל למקסם את היתרונות הטכנולוגיים במטרה להפוך למוצר ויראלי.

החברה זכתה לעניין בקרב המשקיעים המקומיים שאליהם פנתה קבוצת היזמים, ול"גלובס" נודע כי החברה מצויה בשלבים מתקדמים של סגירת סבב גיוס הון ראשון, בעיקר ממשקיעים פרטיים ואנג'לים.

עד היום גייסה אנדיז מיליון דולר מיובל טל, מהאנג'ל ולשעבר מנכ"ל 888, גיגי לוי, ומבעלי חברת פוקס, יפתח ויזל.

דודי בלסר, בעברו דוגמן וכיום עורך דין ואיש עסקים, הקים את החברה לפני כשנה והצליח לגייס את בר רפאלי כמייסדת-שותפה. בלסר עבד על המיזם משלב התכנות ועיצוב האתר ועד פיקוח על עיצוב קו המוצרים ותפירתם. רפאלי, שותפה-מייסדת, הייתה שותפה בעיצוב הדגמים ובבחירת הבדים, ותהיה אחראית על עיצוב הפריטים ובתהליך השיווק.

אל השניים הצטרף היזם הסדרתי והאנג'ל יובל טל, שנחשב מומחה בתחום המסחר האלקטרוני. טל הקים וניהל את החברות FiftyOne, שעוסקת במסחר אלקטרוני, ואת חברת התשלומים המקוונים פיוניר.

ליצור בסיס לקוחות קבועים

אנדיז מעצבת ומוכרת פרטי הלבשה תחתונה באינטרנט. בשלב הראשון יימכרו תחתונים וחולצות טי, והאתר אמור לעלות לאוויר בתחילת חודש נובמבר.

המוצרים מוגדרים כדגמי בייסיק, כלומר לא תחתוני תחרה או עיצוב מפונפן, אלא דגמים בסיסיים שמתאימים לכולם. המטרה העיקרית של החברה היא ליצור בסיס לקוחות בעל מנוי חודשי.

הביקורת המתבקשת היא שרפאלי ובלסר מבקשים לקפוץ על ההזדמנות ולנצל את חשיפת השיא של רפאלי בעולם כדי למכור מוצרים.

זה אמנם חלק מהעניין, אך גדולה ממנו היא העבודה המאומצת שנעשתה בשנה האחרונה על-מנת לבנות אתר חכם ומתקדם, שיספק את הצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים, אך גם יאפשר למיזם להיות רווחי.

הבחירה בתחתונים כמוצר הראשון אינה מקרית והיא נובעת מכך שעלויות השילוח שלו נמוכות יחסית.

* מה הקשר בין תחתונים וטכנולוגיה?

טל: "מבחינתי, לנהל ולהקים חנות וירטואלית זה כל היופי במסחר האלקטרוני הגלובלי. אפשר להשתמש בכלים מתוחכמים לשיווק, וברשתות של בלוגרים ומעצבי דעת קהל כדי להגיע ליעילות מקסימלית של היכולת השיווקית ובניית המותג.

"הבחירה בתחתונים היא לא מקרית. אין צורך ברשתות הפצה, במחסנים או בתשלום לרשתות הקמעוניות, בבגדים תחתונים אין החזרות והמידות קבועות. אלה מורידים באופן דרמטי את המחיר, כך שאפשר להציע בגדים באיכות גבוהה לכל העולם".

הרעיון למיזם היה של בלסר. מאז שיא קריירת הדומנות שלו בתחילת העשור הקודם, בין השאר היה דוגמן הבית של חברת האופנה קסטרו, הוא למד משפטים וכלכלה באוניברסיטת תל אביב, אך לאחר ההתמחות במשרד גורניצקי וקבלת הרישיון, בחר שלא לעסוק במקצוע.

בלסר המשיך לתואר שני במינהל עסקים בבית הספר INSEAD שבפורטנבלו שליד פריז, ועבר להתגורר בלונדון. בשנים האחרונות הוא היה מנהל הפיתוח העסקי של ערוץ הטלוויזיה לפעוטות Baby TV, ובכיר בחטיבות הפיתוח העסקי של תאגיד התקשורת פוקס ושל ענקית המדיה אנדמול.

בראיון שנתנה בר רפאלי למגזין elle בסוף השבוע שעבר היא סיפרה על המיזם: "לחברה קוראים אנדיז, ואנחנו משיקים אותה בנובמבר הקרוב. אפשר יהיה לקנות באתר הלבשה תחתונים, גרביים וחולצות T לנשים וגברים, שנעשים מבדים רכים במיוחד.

"התחלתי את האתר עם חבר כי כשאני אוהבת זוג של בגדים תחתונים אני קונה 30 זוגות באותו הצבע, אבל אין לי זמן ללכת לקנות תחתונים כל הזמן. גם לחברים שלי אין זמן ללכת לקנות גרביים או תחתונים. הייחוד של האתר הוא שברגע שנרשמת אתה יכול לקבל ישירות אליך את מה שאתה רוצה כל חודש".