ספרים מומלצים

חוכמת הלב

"פילוסופיית האהבה של קירקגור", שרון קרישק, הוצאת דביר

קירקגור, אחד מגדולי ההוגים המשפיעים במאה ה-19, חזר בו מהצעת הנישואים שהגיש לרגינה אולסן. העיר קופנהגן רעשה כולה וקירקגור עצמו נאבק כל חייו כדי להבין ולנסח את הדרכים הנכונות לחיות ולאהוב.

לתפיסתו של הפילוסוף, החיים הנכונים הם חיי האמונה שמשמשים כבסיס לצמיחת הרומנטיקה המושלמת.

קירקגור הוא הרומנטיקן המושלם. הוגה הדעות הנערץ שעד היום משפיע בדרכים שונות על החשיבה המערבית. ד"ר שרון קרישק מנסחת מחדש את רעיונותיו המרכזיים. יתרה מכך, דרך טיול בתרבות המערבית, חייו ואורחות עולמו מקבלים חיים חדשים. "מכתבים לקורדליה" הלהיב בארץ דור שלם של רומנטיקנים, ואילו והחיבור "או או" תמיד היה מבוקש לקריאה. יופי של ספר.

קרובי משפחה: קודם כל את הספר היפיפה "מכתבים לקורדליה - מיומנו של מפתה" מאת קירקגור עצמו. משם אפשר להמשיך ליצירה המרתקת "מסות" מאת מיכאל (מישל) דה-מונטין המייחד פרק נפלא לאהבה. ולחובבי הביזאר: דוקטור ארנסט אלהזאר בספרו "גבר ואישה".

תחיית הערפד

"דם כחול", ורד טוכטרמן, הוצאת יניב

חן רסקו נפרדת מבן זוגה, עוזבת את עבודתה ומוצאת את עצמה מובטלת וחסרת מעשה. חן מבלה את זמנה בצפייה בסרטי ערפדים. עומרי, חברה הטוב, מספר לה על סוכנות המגשימה לחובבי הערפדים את הפנטזיות הכמוסות שלהם. חן, שאינה מאמינה בקיומם של ערפדים מגלה כי אמונותיה יעמדו במבחן המציאות - וישתנו.

כמי שעוקב כבר זמן רב אחרי רנסנס הערפדים (ספרים, סרטים, סדרות) בתרבות המערבית, שמחתי לגלות כי סוף סוף, אחרי טרנסילבניה, אירופה בכללותה והגירה מוצלחת לאמריקה - מגיעים הערפדים גם לישראל.

ולמה לא? ובכן, ורד טוכטרמן, שעד כה הייתה מוכרת בעיקר ככותבת סיפורים קצרים וכמתרגמת, שינסה מותניה. והתוצאה - מדליק, ולא רק לחובבי ערפדים מקומיים. כמה וכמה שעות של הנאה.

קרובי משפחה: טוב, הרי אני ממליץ על סדרת ספרי הערפדים "דם אמיתי" מאת שרלין האריס, ממשיך לאבי אבות התופעה "ראיון עם ערפד" מאת אן רייס, ומשם עובר לסרט הבלתי נשכח "סלח לי, אתה נושך את צווארי" ומסיים בסרט מצוין ששודר בכבלים ונקרא "פורצי השחר".