טבע: הנוטרילון יהיה זול ב-25% מתחליפי החלב המתחרים

טבע עדכנה את מחיר תחליף החלב שהיא מייבאת ■ תפחית את המחיר ל-60 שקל עבור אריזה של 800 גרם - לעומת 80 שקל אצל המתחרות העיקריות, מטרנה וסימילאק

חברת טבע מודיעה היום (ב') כי מחירי הנוטרילון, תחליף החלב שהיא מייבאת וצפוי לצאת להשקה בימים הקרובים, יופחתו בכ-25% ביחס למוצרים מתחרים של שתי השחקניות הגדולות בשוק, מטרנה וסימילאק. מדובר במחירים נמוכים לתקופה מוגבלת, תקופת היכרות, שטבע לא יודעת לומר כעת את אורכה.

טבע הכריזה על המוצר בשלהי יוני והבטיחה לכבוש 15% משוק תחליפי המזון לתינוקות תוך 4 שנים. החברה הודיעה כי היא מתכננת למכור אריזת 800 גרם בכ-60 שקל, לעומת ראיזה במשקל זה של מטרנה שנמכרת בכ-80 שקל. אולם, יש לציין כי ברשתות הקמעונאיות החרדיות, נמכרת אריזה במשקל זהה ב-45 שקל. טבע תמכור את הנוטרילון באריזה של 400 גרם בכ-35 שקל.

כשטבע השיקה את הנוטרילון דובר על מחיר של 75 לאריזה של 800 גרם ו-46 שקל לאריזה של 400 גרם. אז היה מדובר בפער זניח בין המחירים של טבע למחירי המחירון של המתחרות.

"הבטחנו לייצר דינמיקה של תחרות בשוק תחליפי החלב, ואכן טבע ישראל משיקה היום את נוטרילון - תחליף חלב מהמתקדמים בעולם - במחיר הכרות מיוחד", אמר רון מירון, מנכ"ל טבע ישראל. "למעשה, מחיר זה מגלם הנחה של 25% ממחיריהם של מוצרים מתקדמים בקטגורית תחליפי החלב, ואנחנו שמחים להציע אותו לצרכנים כמחיר היכרות, ולהורים שיבחרו להמשיך איתנו כמחיר התחייבות של טבע למשך שנה.

"אנחנו בטבע מבינים שבחירת תחליף החלב לתינוק איננה משימה פשוטה כלל. אנחנו מודעים להתלבטויות ולאחריות שיש בבחירה, ולכן החלטנו לאפשר התנסות במחיר מוזל והבטחה לתמיכה לאורך זמן".

שוק תחליפי המזון לתינוקות מוערך ב-500 מיליון שקל בשנה (על-פי נתוני נילסן במונחי מחיר לצרכן מיוני 2010 עד מאי 2011). הצמיחה השנתית של הענף נאמדת ב-6%. חלוקת הנתח בין שני המותגים השולטים בענף היא 54% לטובת מטרנה ו-45% לטובת סימילאק (במונחים כספיים לפי נתוני נילסן). יש לציין כי שחקן נוסף, חברת פריגו , מתכננת להיכנס לענף תחת מותג פרטי.

נוטרילון, תחליף החלב החדש המיובא על-ידי טבע ישראל, הינו תחליף החלב הנמכר ביותר באירופה ומהווה סמל לאיכות וסטנדרטים גבוהים בתחום תחליפי החלב. התחליף מיוצר על-ידי נוטרישה (NUTRICIA) מקבוצת דנונה, המשווקת תחליפי חלב למעלה מ-100 שנה ונחשבת לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחום תחליפי החלב, ומדורגת מספר 1 באירופה ומספר 2 בעולם.