דיווח: יותר מ-14 מיליון מכשירי 'ווינדוס-פון' יימכרו ב-2012

Windows Phone 7 של מיקרוסופט צפויה לתפוס כ-12% מנתח שוק מערכות ההפעלה לסמארטפונים באירופה ב-2012 ■ חלקם יהיו הראשונים מתוצרת נוקיה, וייחשפו מחר באירוע מיוחד שיסוקר על ידי 'גלובס'

אחרי שגעון האייפון 4s וההשתלטות ההולכת וגוברת של מערכת ההפעלה אנדרואיד על שוק הסמארטפונים, מגיע תורה של מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט, Windows Phone 7, לעשות קצת כותרות.

באתר האינטרנט של Marketwatch דיווחו לפנות בוקר כי על פי הערכה של חברת StrategyAnalytics, הסמארטפונים המבוססים על ווינדוס-פון 7 עתידים לתפוס 12% מנתח שוק הסמארטפונים במערב אירופה בשנת 2012. על פי הדיווח, מכירות הסמארטפונים לשנת 2011 יעמדו על 105 מיליון מכשירים וב-2012 צפויה עליה של 12% במכירת סמארטפונים, לכמות של 117 מיליון מכשירים. מתוכם, כ-14 מיליון מכשירים יהיו מכשירי ווינדוס-פון המיוצרים על ידי חברות מובילות, בהן HTC, סמסונג, LG וגם שחקנית חדשה שיוצאת מהקופסה של עצמה - נוקיה.

טום קאנג, בכיר בחברת StrategyAnalytics, צופה כי מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט תכפיל את נתח השוק שלה באירופה (כיום עומד על 6% ממערכות ההפעלה בסמארטפונים ביבשת) ותהפוך למערכת ההפעלה בעלת קצב הגדילה הגבוה ביותר מבין הפלטפורומות המובילות בשוק. יחד עם זאת, מציינים בחברה, למיקרוסופט צפויים אתגרים רבים לטווח הארוך בעיקר בהיצע, הנמוך יחסית, של אפליקציות בחנות האפליקציות שלה וכן בתמיכה שלה במכשירי סלולר המבוססים על מעבדים כפולי ליבה, בהשוואה למתחרים שלה.

מחר צפוי להתקיים בלונדון הכנס השנתי של ענקית הסלולר נוקיה, Nokia World, שם היא צפויה לחשוף לראשונה את המכשירים הראשונים מתוצרתה המבוססים על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, זאת לאחר חתימת הסכם שיתוף הפעולה בין שתי החברות בתחילת השנה. 'גלובס' ידווח ישירות מהכנס על כל החידושים והמכשירים החדשים שיוצגו מחר.