מדד אמון הצרכנים בארה"ב מתרסק - בשפל של 3 שנים

המדד נפל ל-39.8 נקודות - הרבה מתחת לצפי ל-46 נקודות ■ אנליסט ל-CNBC: "מדובר במספר אומללים" ■ "הרמות מזכירות את המיתון בשנים 2008-2009"

הצרכנים בארה"ב נעשו פסימיים יותר בחודש אוקטובר, כאשר ציפיותיהם לגבי הכיוון העתידי אליו הולכת כלכלת ארה"ב - על רקע משבר החוב באירופה והמשבר התקציבי בממשל האמריקני - צנחו לרמה הנמוכה ביותר מאז מארס 2009, כך דווח היום (ג') בארה"ב.

מדד אמון הצרכנים בארה"ב לחודש אוקטובר נפל ל-39.8 נקודות, בהשוואה למדד ספטמבר שעמד על 46.4 נקודות (שאומדן מעלה, בהשוואה לרמה של 45.4 נקודות לפי אומדן קודם). נציין כי קונצנזוס האנליסטים בשוק ציפה לרמה של 46 נקודות - הרבה מעל הנתון בפועל.

"מדד אמון הצרכנים חזר לרמות שמזכירות את המיתון בשנים 2008-2009", מסביר לין פרנקו (Lynn France), מנהל מחלקת המחקר שמפרסמת את הנתונים. "מדובר בנתונים אומללים", ציין אנליסט בריאיון ל-CNBC.

בדרך כלל, כאשר הכלכלה הנהנית מרמת צמיחה סבירה, מדד אמון הצרכנים מגיע לרמות של 90 נקודות ואך יותר מכך.