צפו: מיקרוסופט רכשה את סקייפ אבל מעדיפה את טנגו

מיקרוסופט מתכננת להטמיע את שירות שיחות הווידיאו הסלולרי של חברת Tango, שאחד ממייסדיה הוא הישראלי אורי רז, ולשלב אותו בעדכון הגרסה הבא למערכת ההפעלה הסלולרית שלה

בחודש מאי השנה החליטה מיקרוסופט להשקיע 8.5 מיליארד דולר ברכישת חברת שיחות הווידיאו סקייפ, אך נראה שבינתיים היא מעדיפה שלא להסתמך על הטכנולוגיה של החברה אלא להשתמש בפתרון של המתחרות.

מיקרוסופט מתכננת להטמיע את שירות שיחות הווידיאו הסלולרי של חברת Tango, שאחד ממייסדיה הוא הישראלי אורי רז, ולשלב אותו בעדכון הגרסה הבא למערכת ההפעלה הסלולרית שלה, ווינדוס פון 7. כך מדווח העיתון "פורבס".

מבחינת סקייפ, שעסקת הרכישה על-ידי מיקרוסופט קיבלה את האישורים הרגולטוריים בתחילת אוקטובר, מדובר במכה לא קטנה. אמנם Tango רחוקה מלאיים על עסקי הליבה שלה, אך ההעדפה של מיקרוסופט ללכת עם המתחרה לא ממש ברור. למעשה, מיקרוסופט עדיין לא הצהירה לעומק על כוונותיה בנוגע לסקייפ וכיצד היא מתכוונת לשלב באופן מעשי את שירותי התקשורת שמציעה החברה שעליה הוציאה 8.5 מיליארד דולר.

סקייפ עצמה ציינה בספטמבר האחרון כי בכוונתה לשלב את טכנולוגיית השיחות שלה במכשירי ווינדוס פון, אך נראה שהעיכוב באישור עסקת הרכישה עדיין לא הניב אפליקציה מתאימה לקראת העדכון הקרוב שמתכננת מיקרוסופט למערכת ההפעלה הסלולרית שלה. בסקייפ מסרו בתגובה ל"פורבס" כי "לחברה אין כרגע מה להכריז בנוגע לשילוב סקייפ על ווינדוס פון".

מבחינת טנגו, שהוקמה ב-2009 על-ידי רז (מנכ"ל) ואריק סטון (סמנכ"ל טכנולוגיות), מדובר בתעודת כבוד רצינית, לאור העובדה שרק לפני שנה הוציאה החברה את האפליקציה הסלולרית שלה לאוויר. סטון סיפר ל"פורבס" כי בחודשים האחרונים החברה עבדה בצמוד עם מיקרוסופט על פיתוח האפליקציה. "חשבנו שאחרי הרכישה הגדולה (של סקייפ, ר' ג'), לא יהיה שום סיכוי שהם יעזרו לנו בפיתוח האפליקציה לווינדוס פון", אמר סטון.

לדבריו, הוא מקווה שיהיו לטנגו כמה חודשים של שקט עד שאחת המתחרות תשיק גם היא אפליקציה לשיחות וידיאו על מכשירי ווינדוס פון. "כשהוצאנו את האפליקציה לאנדרואיד, היו לנו 9 חודשים עד שסקייפ השיקו את שלהם", הוא מספר.

טנגו עוסקת באחד התחומים החמים היום בעולם האפליקציות הסלולריות - שירותי תקשורת מיידים על בסיס אינטרנט סלולרי. השירות של החברה אמנם פחות מוכר לקהל הישראלי לעומת אפליקציות כמו Whatsapp (הודעות מיידיות) או Viber הישראלית (שיחות קוליות), אך לחברה יש כבר 25 מיליון משתמשים רשומים ב-190 מדינות, שנהנים מהשירותים על-פני פלטפורמות סלולריות ומחשבים אישיים. על-פי נתוני החברה, השירות תומך ב-450 דגמי טלפונים ניידים, כולל 30 סוגי טאבלטים.

טנגו השלימה בחודש יוני השנה סבב גיוס ענקי של 42 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכוןDraper Fisher Jurvetson, שהשקיעה בעבר בחברת סקייפ. בין המשתתפים בסבב נמצא גם המיליארדר האמריקני לן בלווטניק, שהתמודד לפני כשנה על רכישת חברת בזק.

רז וסטון הכירו בחברה הקודמת שייסדו ביחד Dyyno, שפעלה בתחום הסטרימינג בווידיאו. רז הקים כמה חברות נוספות, ובהן Appstream, שעסקה באספקת יישומים על רשתות תקשורת (ASP) ונמכרה ב-2008 לסימנטק ב-55 מיליון דולר; וחברת שור טכנולוגיות, שפיתחה תשתיות אינטרנט לענף הביטוח ונמכרה ב-2002 לנס טכנולוגיות עבור מיליון דולר. רז אף הקים את חברת מסכי זהב, שהייתה אחת מהמייסדות של חברת טלטל, החברה-האם של וואלה בראשית דרכה.