בדרך לאייפון 6? אפל רכשה סטארט-אפ למיפוי בתלת ממד

חברת הסטארט-אפ C3 Technologies המתמחה ביצירת מפות תלת ממדיות נרכשה כבר לפני 3 חודשים, אך כעת מתברר שחברת אפל היא זו שרכשה אותה ■ האם זה הסוף למפות של גוגל במכשירים של אפל?

חברת אפל תמיד התגאתה בעובדה שהיא בין החברות הבודדות בעולם שמייצרות גם את התוכנה (Software) וגם את החומרה (Hardware) למכשירים שלה, ושהיא משתדלת תמיד לפתח לעצמה את הטכנולוגיות בהן היא עושה שימוש במכשיריה במקום להסתמך על שירותים של חברות מתחרות.

אחת הדוגמאות הבולטות במכשירי ה-iOS של אפל (האייפון, האייפד והאייפוד טאץ') היא אפליקציית המפות של גוגל, שהייתה ועודנה חלק בלתי נפרד ממערכת ההפעלה iOS במכשירים הניידים של אפל. עם זאת, במהלך סוף השבוע דיווח האתר 9to5mac כי אפל עשתה צעד נוסף בדרך לעצמאות גם בתחום המפות על מכשיריה, וככל הנראה שעון החול של אפליקציית המפות של גוגל במכשירי ה-iOS שלה הולך ואוזל.

על פי הדיווח, חברת אפל היא זו שעומדת מאחורי הרכישה של חברת הסטארט-אפ השבדית C3 Technologies, שהוקמה בשנת 2007. הרכישה של חברת C3 Technologies התרחשה כבר לפני כ-3 חודשים, אך רק עכשיו מתברר כי אפל היא זו שרכשה אותה בעסקה ששווייה מוערך, ככל הנראה, במילארד דולר.

C3 Technologies מתמחה בייצור מפות תלת-ממד ברמת פירוט ואיכות יוצאת מן הכלל, ללא שום התערבות חיצונית של המשתמש, כאשר הפעילות שלה מבוססת על טכנולוגיה סודית ששימשה בעבר לניווט והנחייה של טילים. על פי הדיווח ב-9to5mac, יצרנית המכוניות 'סאאב' הייתה בעבר אחת מהבעלים בחברת הסטארט-אפ הזו והיא שיחררה לפני כשנה סרטון וידיאו מרהיב המציג כיצד פועלת טכנולוגיית המיפוי של החברה:

ל-C3 Technologies יש סרטונים נוספים המדגימים את יכולות המיפוי התלת-ממדי שלה, ומזכירים מאוד את יכולת הריחוף מעל הקרקע שהשיקה באחרונה גוגל, Helicopter View. אולם, בעוד גוגל עושה שימוש בצילום ממשי מלוויינים (בדומה ל-Google Earth) שבו הרזולוציה ורמת הפירוט מוגבלות, C3 Technologies מציגה תמונות מעובדות ברמת פירוט חסרת תקדים:

לא יהיה יותר Google Maps באייפון שלי?

אין זו הרכישה הראשונה של אפל בתחום המיפוי בשנים האחרונות: בשנת 2009 רכשה אפל חברה בשם Placebase המתמחה בעיצוב והוספת שכבות למפות ובשנה שעברה רכשה אפל חברה נוספת בשם Poly9 שפיתחה שירות הדומה ל-Google Earth.

אפל מעולם לא מיהרה לרכוש חברות סטארט-אפ, בטח לא בקצב הרכישות של גוגל, אך כשאפל רוכשת חברה כלשהי, בדרך כלל, היא אכן עושה בה שימוש ומשלבת אותה בצורה כזו או אחרת במוצריה. אחת הדוגמאות האחרונות לכך היא מערכת ההפעלה הקולית החדשה Siri, חברת סטארט-אפ שנרכשה על ידי אפל ב-2010, ושנמצאת במרכז הפיצ'רים החדשניים המלווים את מכשיר האייפון החדש, האייפון 4s.

לכן, סביר להניח שאפל עובדת קשה מאוד ומשקיעה לא מעט משאבים בייצור פלטפורמת מפות ייחודית למכשיריה במטרה להסתמך עד כמה שפחות על מתחרותיה, לרבות אחת המתחרות העיקריות שלה במלחמת מערכות ההפעלה הסלולריות - גוגל.