ננעלתם מחוץ לפייסבוק? החברים שלכם יעזרו לכם להיכנס

פייסבוק ממשיכה לעבות את מערכת האבטחה והפרטיות ברשת החברתית וצפויה להשיק בקרוב כלי חדש לשחזור פרופיל ■ בעזרת מספר חברים שעליהם אתם סומכים תוכלו להתחבר לפייסבוק כשתשכחו את הסיסמה שלכם

בתקופה האחרונה פייסבוק משקיעה מאמצים ומשאבים רבים לא רק בשינויים שאמורים לעזור ל-800 מיליון הגולשים שלה לצרוך ולשתף מידע בצורה קלה ונוחה יותר, אלא גם לאפשר להם להרגיש בטוחים יותר כשהם עושים זאת. לכבוד חודש המודעות לאבטחת סייבר, פייסבוק הכריזה על כלי חדש בשם Trusted Friends, שיהיה זמין בשבועות הקרובים.

הכלי החדש יאפשר למשתמשים שננעלו מחוץ לפרופיל הפייסבוק שלהם (במידה ושכחו את הסיסמה שלהם) ולמשתמשים שהפרופיל שלהם נפרץ ונגנב מהם, להיכנס בחזרה לפייסבוק באמצעות קוד מיוחד שיימצא אצל מספר חברים קרובים שלהם.

הרעיון פשוט: במקום לעבור את כל התהליך של "שכחתי את הסיסמה שלי" ולחכות לאיפוס הסיסמה ושליחה של סיסמה חדשה במייל, ברגע שתינעלו מחוץ לפרופיל שלכם תוכלו ליצור קשר עם 3 עד 5 חברים שבחרתם מראש, שיקבלו מפייסבוק קוד מיוחד שישמש אתכם להתחבר חזרה לפרופיל שלכם ולחשבון המייל שלכם.

"זה דומה למצב שבו אתם נותנים לחבר שלכם מפתח רזרבי לביתכם בזמן שאתם נמצאים בחופשה", נכתב בהודעה הרשמית של פייסבוק. "בחרו בחבר שעליו אתם סומכים במידה ותזדקקו לעזרה".

פייסבוק טוענת כי זו שיטה יעילה, קלה ואמינה יותר לזיהוי משתמשים בפייסבוק, שתאפשר גם שליטה מחודשת על הפרופיל שנפרץ ונגנב על ידי האקרים. מצד שני, כשפרופיל פייסבוק נפרץ, אותו האקר יכול בקלות יתרה גם לשנות את החברים שבחרתם או לבטל את האופציה הזו בכלל. אז מה עדיף? לזכור טוב טוב את הסיסמה שלכם, ולדאוג שתהיה קשה לפיצוח.