מצעד האפליקציות: איך לא להירדם בזמן הנהיגה?

וגם: Smartr - אפליקציית אייפד חדשה שמתיימרת לשנות את האופן שבו אתם צורכים תוכן, והפיצ'ר החדש של פייסבוק - Follow This Post, שיאפשר לכם לעקוב אחר סטטוסים ולא רק אחר משתמשים

לצרוך תוכן באייפד, אבל אחרת

סמרטר (Smartr) היא אפליקציית אייפד המתיימרת לשנות את הרגלי צריכת התוכן. לאחר חיבור האפליקציה לחשבון הפייסבוק והטוויטר שלכם, Smartr תציג בפניכם רק את העדכונים והציוצים של החברים שלכם אשר כוללים לינקים לתכנים טקסטואליים או תכני וידיאו. האפליקציה גם תחבר ביניכם לבין משתמשים אחרים שקוראים את אותם תכנים שאתם צרכתם, ותאפשר לכם לנהל צ'ט בזמן אמת סביב אותו תוכן. מלבד פלטפורמה קלה לצריכת תוכן, Smartr מאפשרת לבנות בקלות עיתון פרסונלי (מעין בלוג אישי) שמתבסס על אותם תכנים שאתם צורכים. זאת באמצעות לחיצה על אייקון ייעודי בכל פעם שתיתקלו בתוכן מעניין באפליקציה, כאשר לחיצה כזו תייצא את אותה כתבה ישירות לבלוג האישי שלכם. האפליקציה ניתנת להורדה בחינם למכשירי האייפד והאייפון, והיא מתחרה באפליקציות פופולריות אחרות, בהן Flipboard ו-Pulse.

אפליקציה Smartr
 אפליקציה Smartr

לעקוב אחר פוסט בפייסבוק

לאחר שהעתיקו מטוויטר ומגוגל פלוס את הפיצ'רים הבולטים או הייחודיים, פייסבוק השיקה השבוע פיצ'ר נוסף: אפשרות לעקוב אחר עדכון סטטוס שעניין אתכם במיוחד ואתם רוצים להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחות שלו. זאת גם במידה ואינכם חברים של המשתמש שפרסם אותו לראשונה, ואף מבלי לבחור באפשרות לעקוב אחר כל העדכונים של אותו משתמש (באמצעות כפתור Subscribe). הכפתור החדש, Follow this post, יופיע לצד סטטוסים של משתמשי פייסבוק שהגדירו חשבונם כפתוח גם לעוקבים (ולא רק לחברים). לאלו מביניכם שמוכנים לפתוח את הפרופיל גם למשתמשים שאינם החברים שלכם, ניתן לעשות בלינק הזה.

לנהוג ולא ולהירדם

מה עושים כשאתם עייפים אך חייבים להגיע ליעד? ובכן, גם לכך יש אפליקציה - Drivia. אפליקציית האייפון הישראלית מציעה לכם פתרון פשוט אך מוצלח - משחק טריוויה קולי שיאתגר אתכם באמצעות הצגת שאלות שונות במהלך הנסיעה, עליהן תצטרכו לענות במטרה לשמור על עירנות. לשם התחלת המשחק, עליכם להצהיר על מידת העייפות שלכם (בסולם של 1-5), ואז תישאלו שאלה אמריקנית עם שלוש תשובות, רובן בנושאי מוסיקה. לאחר הצגת התשובות תידרשו לענות בקול רם את התשובה הנכונה, כאשר במידה והתגובה שלכם איטית מדי האפליקציה תגביר את הווליום ותשאל אתכם את השאלה שוב. החיסרון היחידי של האפליקציה טמון בכך שהיא פועלת כעת רק באנגלית ומספר השאלות בה מוגבל. אולם, האפליקציה, שניתנת להורדה חינם, מציעה אפשרות להוספת שאלות תמורת 1 דולר, והיא עשויה להציל את חייכם.

אפליקציה Drivia
 אפליקציה Drivia