האו"ם יחשוף: איראן כבר ביצעה ניסוי גרעיני מבוקר

גילויים חדשים עולים מדוח הסוכנות לאנרגיה אטומית שיחשף השבוע מצביעים על ניסוי גרעיני בחומרי נפץ שהתבצע בבסיס טילים במדינה ■ בנוסף ייחשפו הוכחות לכך שמדענים במדינה ערכו סימולציות ממוחשבות בהתקנת ראשי נפץ גרעיניים על גבי טילים ארוכי טווח

פרטים חדשים דולפים מדוח הסוכנות הבילאומית לאנרגיה אטומית: לאחר שישראל טוענת מספר שנים כי איראן מפתחת נשק גרעיני, דוח האו"ם שיתפרסם ככל הנראה מחרתיים צפוי לקבוע כי איראן מפתחת גרעין למטרות צבאיות. בנוסף הדוח מציג הוכחות לניסוי גרעיני צבאי שערכה איראן באחד מבסיסיה.

על פי הדיווחים בסוכנויות הזרות, נתגלו צילומי לווין שחשפו את קיומה של מכלית פלדה בבסיס הטילים פרצ'ין מערבית לטהרן הבירה. בסבא"א מעריכים שהמכלית, שגודלה כאוטובוס משמשת את האיראנים לניסויים בחומרי נפץ הנחוצים ליצירת פיצוץ גרעיני.

בנוסף, הדוח עתיד להכיל גם הוכחות לכך שמדענים באיראן ערכו סימולציות ממוחשבות בהתקנת ראשי נפץ גרעיניים על גבי טילים ארוכי טווח. סבא"א תחשוף גם שיותר מעשר מדינות העבירו לידיה ראיות מודיעינות על כך שאיראן מפתחת רכיבים לפצצה ובהם ראש נפץ בליסטי.

גורם מדיניים מאמינים כי הדוח יהיה נקודת המפנה לרעתה של איראן וכי הוא יביא לסנקציות חריפות יותר מאי פעם על המדינה. שר החוץ האיראני עלי אכבר סלאחי האשים את ארה"ב וישראל בזיוף הדוח. "מדובר במסמכים מזויפים", טען.