בעקבות הפרסום ב"גלובס": אושר יבוא האייפון 4s

(עדכון) - משרד התקשורת: "המשרד העניק היום רישיון סוג לבעלי רישיון סחר ליבוא את מכשירי האייפון 4s כדי להגביר את היצע המכשירים המתקדמים בשוק הסלולר בישראל"

איוולת בהתגלמותה: הבוקר (ג') נודע ל"גלובס" כי משרד התקשורת אוסר על יבואנים למכור את מכשירי האייפון החדשים מסוג 4S. יבואנים שפנו למשרד וביקשו אישור להכניס את המכשיר החדש לשוק, נתקלו בהתנגדות בטענה שכל עוד המכשיר אינו מושק על ידי המפעילים הסלולריים - המשרד אינו מעניק אישור למכשיר החדש, ולא ניתן יהיה להכניסו לישראל.

עם פרסום הידיעה על האיסור לייבא את האייפון 4S, החלה בוקה ומבולקה במשרד התקשורת על סוגיית הענקת "אישור סוג" למכשיר על ידי המפעילים (כך שניתן יהיה לשווק אותו בישראל). ואכן, בעקבות הפרסום הודיע משרד התקשורת שהוא נותן אישורים לייבא את המכשיר לבעלי רישיונות סחר.

אז מה? עוד כמה זמן אפשר יהיה לנהל את משרד התקשורת באמצעות ג'ויסטיק מרחוק? שלאיש לא יהיו אשליות: העובדה שהמשרד מנע את יבוא האייפון 4S קשורה לעובדה ששר התקשורת נמצא במקום אחר, וזמנו מוקדש למשרד הרווחה.

זו הסיבה שהפתרון היחיד למצב בשוק הוא הקמת רשות תקשורת שתשחרר את כחלון למשרד הרווחה, ותיצור הזדמנות לקדם את שוק התקשורת, כדי שאיוולת מעין זו לא תתרחש בישראל.

נושם אוויר פסגות

כחלון, כבר אמרנו, נושם אוויר פסגות, והוא ויועציו בטוחים שמבחינתו הושלמה המשימה והוא בשל לתפקיד בכיר יותר בממשלה הבאה. זה הדבר היחיד שמנחה אותם כיום - כיצד שומרים על מומנטום חיובי עד הבחירות, מבלי ליצור זעזועים ושתדמיתו של השר תישמר.

לכן בהופעותיו בפני הציבור, מדבר כחלון על התקשורת ואינו מדבר על הרווחה. בעולם הרווחה קשה יותר להראות הישגים, ואילו כשעוסקים בעולם התקשורת תמיד אפשר לחזור לעוולות של החברות הסלולריות ולמלחמה של משרד התקשורת בהן, שהייתה מוצדקת לחלוטין.

העוולה אינה חדשה. כבר אי אפשר לצעוק יותר עד כמה מפגרת ישראל בתחום. כחלון קיבל את כל הגיבוי האפשרי על הרפורמות שהוביל, אבל יש להודות ששיאו מאחוריו וששוק התקשורת כלל אינו מנוהל. הוא אינו מנוהל אך ורק מהסיבה שלכחלון אין מי שינהל עבורו את המשרד, והוא אינו מסוגל לנהל ביד רמה את המשרד בעצמו, כפי שניהל אותו בשנתיים האחרונות.

להכניס מפעיל סלולרי חדש זה מהלך מבורך, אבל מבלי לדאוג לסוגיית האנטנות זה כבר חצי עבודה. להרחיב את התחרות בשוק הסלולר זה מהלך חשוב מאוד, אבל לעכב את הקצאת תדרי הדור הרביעי מסיבות שאיש אינו מבין מדוע, זה לבעוט בדלי החלב שכחלון אישית דאג למלא. כנ"ל לגבי הרפורמה בציוד הקצה שאינה מתבצעת.

כדי להביא רווחה לצרכני הסלולר, כחלון חייב להורות על איסור מכירת ציוד קצה על ידי החברות הסלולריות. זה הדבר היחיד שישנה את השוק - להגביל את החברות במכירת מכשירים סלולריים בצורה הדרגתית, נניח 50% בתוך שלוש שנים, ולהתיר כניסה של מכשירים סלולריים לישראל ללא כל הגבלה, ברגע שהוא עומד בתנאים בינלאומיים וללא שום קשר לשאלה אם המפעילים אישרו אותו או לא. אבל אצל כחלון האוויר למעלה כבר דליל, ומגובה מסוים קשה לראות את האנשים למטה.