דנקנר וסולטן במגעים לשותפות עם יצחק תשובה

שותפות מודיעין וגופים מוסדיים מתעניינים ברכישת מניות כהן פיתוח, המחזיקה 50% בשותף הכללי באבנר ■ קבוצת דלק אינה מנהלת מו"מ לרכישת המניות

שותפות מודיעין של צחי סולטן ונוחי דנקנר וגופים מוסדיים מתעניינים ברכישת מניות כהן פיתוח , המחזיקה 50% בשותף הכללי באבנר. שותפות אבנר , מחזיקה במיזם ים תטיס (23%), מאגר "תמר" (15.625%), מאגר "לוויתן" (22.67%) ורישיונות רבים נוספים. יצוין כי השותפות עצמה אינה יכולה כיום לרכוש מניות בחברה פרטית ולכן יידרש פתרון אחר לרכישה.

כהן פיתוח הודיעה בתחילת השבוע כי בעלי השליטה בה בוחנים אפשרות למכור את מלוא החזקותיהם במניות החברה "לצד שלישי". בעלי השליטה בכהן פיתוח הם גדעון תדמור (6.3%), אמו חנה תדמור (18.8%) דודו דוד כהן (19.2%) ורונה ארליצקי (6.7%) אף היא קרובת משפחה.

ההודעה לא עוררה תשומת לב רבה בשוק חיפושי הנפט והגז. ההנחה הרווחת של המשקיעים, היזמים והפרשנים הייתה כי ה"צד השלישי" איננו אלא קבוצת דלק של יצחק תשובה, המבקשת לרכוש את המניות במטרה לחזק את שליטתה במאגרים. אלא שמתברר כי ההנחה הרווחת שגויה. קבוצת דלק איננה הצד השלישי ואיננה מנהלת כל מגעים לרכישת המניות. יתרה מכך, למכירת השליטה בכהן פיתוח עשויות להיות השלכות לא פשוטות על תוכניותיו של תשובה לרה-ארגון בקבוצה. מדובר בין היתר במחיקת דלק אנרגיה מהמסחר בבורסה ובהקמת חברה חדשה להולכת הגז.

לדברי גורם בשוק ההון: "אם ייכנס לכהן פיתוח שחקן אחר שאינו בעל זהות אינטרסים עם קבוצת דלק, הדבר עשוי להיטיב עם בעלי היחידות באבנר במקרים שבהם עשוי להיווצר ניגוד אינטרסים בינם לבין קבוצת דלק, כגון אם יוחלט על העברת פעילות ייצוא הגז מהשותפויות לקבוצת דלק".

על פי פרסומים אחרונים, מתכוונת קבוצת דלק להקים חברת חדשה שתיקרא דלק הולכה ותעסוק בייצוא הגז ממאגר "לוויתן".