יישומי אנדרואיד ישראליים יוצגו בכנס של גוגל

גוגל ישראל תארח ביום ראשון את כנס המפתחים השנתי השני שלה ■ "גלובס" מציג כמה מהפיתוחים המעניינים שניתן יהיה לראות בתערוכה

גוגל ישראל תארח ביום ראשון את כנס המפתחים השנתי השני שלה, במקביל לכנסים דומים שנערכים במקומות נוספים בעולם. במסגרת הכנס תקיים גוגל הרצאות לכ-2,000 מפתחים, מעצבים ומנהלי פיתוח אודות מוצרי החברה כמו אנדרואיד, כרום, גוגל פלוס ואחרים, כדי לעזור ולהגדיל את היצע האפליקציות, התוכנות והפיצ'רים למוצריה המובילים של ענקית החיפוש.

במקביל להרצאות, תציג גוגל מספר פיתוחים מעניינים של יזמים וחברות חיצוניות על הפלטפורמה הסלולרית של אנדרואיד ופלטפורמות נוספות. "גלובס" מציג כמה מהפיתוחים המעניינים שניתן יהיה לראות בתערוכה.

1. paradroid: החברה, שהקימו תומר וולר ויוסי סורין, מאפשרת להשליך ממטוס מכשיר אנדרואיד, שאליו מחובר מצנח רחיפה וניתן לשלוט על נקודת הנחיתה שלו באמצעות נקודות ציון באמצעות התקן ה-GPS שבמכשיר. הרעיון מאחורי המוצר הוא לשלוט במכשיר בשביל הכיף, אך השניים מסבירים כי באמצעות היישום ניתן, למשל, להצניח תרופות באפריקה או לשלוח עזרה במקרים של אסון טבע.

2. כפפה שמתחברת לאנדרואיד ויודעת לתרגם תנועות בשפת הסימנים לכתב על-גבי האנדרואיד עצמו. לכפפה צמודים חיישני תנועה מיוחדים. האפליקציה יודעת לתקשר עם החיישנים ויכולה, בשלב מתקדם יותר, להפוך שפת סימנים לדיבור.

3. pointgrab - האפליקציה יודעת לזהות מחוות גוף דרך האנדרואיד, בדומה למצלמת הקינקט של מיקרוסופט. היא מאפשרת, על בסיס יכולות אלה, לפתח פלטפורמה ליצירת משחקים לטלפונים סלולריים שעובדים על מערכת ההפעלה של גוגל.

4. Xtendi - פרויקט של המרכז הבינתחומי שמאפשר לנצל יכולות של אוגמנטד ריאליטי על-גבי טאבלטים. כך, למשל, ניתן להחזיק את הטאבלט מעל תמונה של "הסעודה האחרונה" של ישו ולקבל בועות של מידע על כל אחת מהדמויות המופיעות ביצירה. אחד השימושים המעניינים מכוון למוזיאונים, שם ניתן יהיה לוותר על האוזניות שדרכם ניתן לקבל מידע על פסלים ויצירות אחרות ולהיעזר בטאבלטים לשם כך.

5. iOnRoad - אפליקציית אוגמנטד ריאליטי שמאפשרת להתריע נהגים מפני רכבים קרובים ובכך למנוע תאונות דרכים. האפליקציה פועלת בזמן הנהיגה על הרכב, מזהה עצמים מתקרבים ומתריעה, באמצעות אפקטים קוליים, כאשר הרכב קרוב מדי לרכב של הנהג. במקביל, מאפשרת האפליקציה להפעיל פיצ'רים פופולריים מתוך היישום עצמו כמו שיחות קוליות וניווט.