אזהרות רווח לבנק לאומי - רווח "נמוך משמעותית" - והבינלאומי - "תוצאות הרבעון יסתכמו ברווחיות שולית"

בנק לאומי: הרווח ברבעון השלישי יעמוד על 50-100 מיליון שקל ■ הסיבה לאזהרת הרווח בבינלאומי: "הירידות החדות בשוקי ההון בארץ ובעולם" ■ אלון גלזר בסוף השבוע האחרון ל"גלובס": "דוחות הבנקים יהיו גרועים, עם ירידה חדה ברווחיות"

בנק לאומי שחרר הבוקר (ב') לבורסה אזהרת רווח לרבעון השלישי של השנה, לפיה הוא מעריך כי הרווח הנקי יהיה נמוך משמעותית משני הרבעונים הראשונים של השנה, ויסתכם ב-50-100 מיליון שקל. על פי תחזיות הבנק, בגין שלושת הרבעונים הראשונים של השנה עתיד הבנק להציג רווח שינוע בין 1.168 מיליארד שקל ל-1.218 מיליארד שקל.

את הרבעון השני, נזכיר, סיים לאומי עם רווח מפעולות רגילות של 561 מיליון שקל ותשואה על ההון של 10.3%. הרווח הכולל הסתכם ב-563 מיליון שקל.

על פי הדיווח, הירידה ברווח הנקי נגרמה עקב ההשלכות של ירידת השערים של ניירות הערך הנסחרים בבורסה בישראל, ובמיוחד בשל ההשפעה המצטברת של ירידת הערך של ההשקעה במניות חברת פרטנר.

גם בבנק הבינלאומי העסקים רחוקים מלהיות כרגיל: הבנק שבשליטת צדיק בינו דיווח כי "בשל הירידות החדות בשוקי ההון בארץ ובעולם, יכול שתוצאות הרבעון השלישי יסתכמו ברווחיות שולית או בתוצאה הקרובה לכך".

עם זאת מדגיש הבנק כי "גם בהתאם לאומדן זה, תוצאות הבנק לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה צפויות להסתכם ברווח, בהתחשב ברווח הנקי בחצי השנה הראשונה של 2011 שהסתכם בסך 286 מיליון שקל".

נזכיר כי רק לפני ימים ספורים התראיין סמנכ"ל המחקר בלידר שוקי הון אלון גלזר ל"גלובס", והעריך כי דוחות הבנקים לרבעון השלישי יהיו גרועים, גרועים מאוד. "תהיה ירידה חדה מאוד ברווחיות בכל הבנקים. למעט מזרחי טפחות, כולם צפויים להציג רווח קטן בדוחות הרבעון השלישי", ציין גלזר דאז