גולן טלקום בחרה בנוקיה-סימנס להקמת הרשת הסלולרית שלה

נוקיה-סימנס היא גם הספק הבלעדי של חברת התקשורת מירס, שהייתה צריכה לתת את הסכמתה לכך ששתי החברות יתקשרו ביניהן

חברת גולן טלקום בחרה בחברת נוקיה-סימנס כספק שיקים עבורה את הרשת הסלולרית בישראל. נוקיה-סימנס היא הספק הבלעדי של חברת FREE הצרפתית, ששותפה בגולן טלקום ומקימה עבורה בימים אלה רשת סלולרית בכל רחבי צרפת. ככל הנראה, חברת הסלולר הצליחה להשיג את אותם התנאים שמהם נהנית FREE בצרפת.

בראיון שפורסם השנה ב"גלובס" עם גזבייה ניאל, בעלי FREE, הוא אמר שאם גולן טלקום תזכה במכרז התדרים, נוקיה-סימנס תהיה הספק שיקים עבורה את הרשת, מפני שהוא מאמין כי כיום יש לה את הפתרונות הטובים בעולם הסלולר. מכך משתמע שגולן טלקום לא ערכה מכרז בין הספקים השונים מאחר שהייתה "נעולה" על נוקיה-סימנס.

נוקיה-סימנס היא גם הספק הבלעדי של חברת התקשורת מירס, שהייתה צריכה לתת את הסכמתה לכך ששתי החברות יתקשרו ביניהן, מפני שחששה שנוקיה-סימנס לא תהיה מחויבת כלפיה או לא תצליח להרים שני פרויקטים במקביל. לכן דרשה מירס באחרונה התחייבות לכך שנוקיה-סימנס תקים את הרשת עבורה כפי שהתחייבה.

במירס רואים בהתקשרות בין נוקיה-סימנס לגולן טלקום הוכחה לכך שבניגוד לטענות שהשמיעה גולן טלקום, מירס אינה פועלת בקרב הספקים על מנת למנוע עבודה מול גולן טלקום.

הרשת הסלולרית החדשה מתבססת על מגוון מתקני השידור מתוצרת נוקיה-סימנס, המצטיינים בגודל מוקטן, בבולטות פיזית מינימלית, בצריכת חשמל נמוכה ובשימוש במתקני גישה בעוצמה נמוכה. תחנות הבסיס של נוקיה-סימנס מותאמות לפרישה מהירה ומשתלבות במדיניותה של גולן טלקום - שימור פני הסביבה.