שטייניץ תוקף: אם ברק היה רה"מ, מצבנו היה גרוע משל יוון

שר האוצר בראיונות לקול ישראל וגלי צה"ל: שמענו משר הביטחון דברים חסרי שחר ונראה שהוא לא הבין את מה שקרא בעיתון. כששר ביטחון מתחזה למבין, שיתייעץ לפני שהוא מדבר שטויות

שר האוצר, יובל שטייניץ, תקף היום (ב') בראיונות שהעניק לקול ישראל וגלי צה"ל את דברי שר הבטחון אהוד ברק היום. בפתח ישיבת סיעת העצמאות בכנסת אמר ברק כי "אני ממליץ לאנשי האוצר לדבר כלכלה ברצינות, לשבת, להתדיין, ולא להפריח סיסמאות".

שר הביטחון הביע ביטחון בעמדתו שיש צורך לפרוץ את מסגרת התקציב ואמר: "אחת השגיאות בעולם שלא הבינו שהדברים שאני ממליץ עליהם הם הנכונים. תמיד תוהים איך מי שלבש מדים כל חייו אומר את הדברים האלה. אבל אני אומר שיש כמה חתני פרס נובל וכלכלנים, רוביני, טיומקין, וראשי המחאה החברתית, אביה ספיבק ואחרים, שחושבים דומה למה שאני חושב".

שטייניץ הגיב מאוחר יותר ואמר "אני שומע את הדברים ושמח שראש הממשלה הוא בנימין נתניהו ולא שר הביטחון, כי אם שר הביטחון היה מופקד על הכלכלה והתקציב, היינו מתמוטטים יותר מיוון. שמענו משר הביטחון דברים חסרי שחר ונראה שהוא לא הבין את מה שקרא בעיתון. כששר ביטחון מתחזה למבין, שיתייעץ לפני שהוא מדבר שטויות. אין הגדלה של התקציב, אלא מדובר בירידה בהכנסות ממיסים בגלל ההאטה ברבעון השלישי. על כן, הגרעון גדל ביחס לצפוי, ונשקול לקראת 2012 צעדים מרסנים".

"כואב וקשה לשמוע שר שמדבר כמו אחרון הפופוליסטים בכנסת. אהוד ברק תוקף לא רק את האוצר אלא תוקף את הממשלה, ולא יתכן שחבר ממשלה יתקוף את הממשלה בצורה כה בוטה ובלתי אפשרית, ואת מדיניות ממשלת ישראל, האוצר ובנק ישראל. לא ייתכן שבמדינה דמוקרטית משרד הביטחון יערער על עמדת הממשלה. משרד הביטחון יכול לייעץ אך לא לבקר את הממשלה באופן פומבי".

בנוגע לצעדי הרשות הפלסטינית אמר שר האוצר כי "כשהפלסטינים פונים לאו"ם באופן חד צדדי, ללא הכרה במדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, המינימום שמדינת ישראל יכולה לעשות זה לומר שאנחנו נתקשה לשתף פעולה עם כך. כשהפלסטינים מנסים לחזור לממשלת אחדות עם חמאס זה הלקאה של חטא על פשע. להגיע למדינה בלי סיום הסכסוך, בלי הסכם שלום ובלי הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית - זה לא פחות מסוכן למדינת ישראל מהטרור בתקופת ערפאת. מדובר בניסיון לבגידה מוחלטת וחיסול הרעיון של שלום כולל במזרח התיכון. בתגובה לכל המהלך הזה הצענו דחייה של העברת הכספים ותו לא. לעמדתי, אין די בהפסקת העברת הכספים ויש לנקוט בצעדים נוספים".

בענין המתמחים אמר שטייניץ כי "משרד הבריאות הוא הגוף האמון על מערכת הבריאות ובתי החולים. לא מקובלת עלי התפטרות קולקטיבית המונית - ההתפטרות לא חוקית ולא מוסרית. זה לא משנה אם אתה עובד פשוט או מתמחה - כולם מחוייבים לחוק".

תגובת לשכתו של ברק לא איחרה לבוא: "לצערנו יש ליקויי הבנה אצל שר האוצר. שר הביטחון ברק אומר במשך שבועות ארוכים שדרוש להוסיף 9 עשיריות האחוז של התוצר, שהם 7 מיליארד שקלים בשנה. שר הביטחון ברק ממליץ לשטייניץ לקרוא את מה שכתבו חתני פרס נובל ג'וזף שטיגליץ ופול קרוגמן, וכן לקרוא את דבריהם של אבי טיומקין, נוריאל רוביני ופרופ' אביה ספיבק, לשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל. שטייניץ ימצא בכתביהם את אותם דברים שברק אומר כבר חודשים וכל אחד מהם כלכלן לא פחות חשוב ממר שטייניץ".