פיץ': אשראי הבנקים בארה"ב בסיכון לאור המשבר באירופה

סוכנות הדירוג מזהירה מפני סיכון אשראי מתגבר לבנקים בארה"ב, "אם משבר החוב לא ייפתר באופן מסודר ובתזמון הראוי" ■ היקף חשיפת 6 הבנקים הגדולים בארה"ב למדינות ה-PIIGS באירופה - 50 מיליארד דולר

סוכנות הדירוג פיץ' הזהירה אמש (ד') בפני סיכון אשראי מתגבר לבנקים בארה"ב, בצל משבר החובות הריבוניים שפוקד את יבשת אירופה. במידה והמשבר יתפשט ויגלוש למדינות נוספות מעבר ל-5 מדינות ה-PIIGS, צפויים הבנקים בארה"ב לסבול ממשבר אשראי נוסף - כך מעריכים בסוכנות.

"אם משבר החוב לא ייפתר באופן מסודר ובתזמון הראוי, תחזיות דירוג האשראי לבנקים בארה"ב צפויות להרע משמעותית", כתבו כלכלני סוכנות הדירוג. בחברה ציינו כי למרות שהבנקים בארה"ב מחזיקים בחשיפה "מנוהלת ומבוקרת" לאירופה, "המשך הסטגנציה בזירה האירופאית עלולה להחריף את מצבם".

ל-6 הבנקים הגדולים בארה"ב - JP מורגן, בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ, וולס פרגו, גולדמן זאקס ומורגן סטנלי - ישנה חשיפה כוללת בהיקף של 50 מיליארד דולר לאג"ח ממשלתיות של מדינות ה-PIIGS - פורטוגל, אירלנד, איטליה, יוון וספרד. יש לציין כי חשיפתם של כלל הבנקים לצרפת, אשר איום הורדת דירוג אשראי מרחף מעל לראשה, עומדת על יותר מ-114 מיליארד דולר.

הסקירה של פיץ' מתפרסמת על רקע החשש המתגבר מהחרפת משבר החוב באירופה, כאשר חרף כינונן של ממשלת חדשות ביוון ואיטליה - שלחו המשקיעים אמש את תשואות האג"ח האיטלקיות למעל 7%, ביטוי לחוסר האמון המתגבר שלהם ביכולתה של ארץ המגף לפרוע את חובותיה.