בורסת ת"א צנחה במחזור דליל - וסגרה בנמוך היומי

ירידות חדות בבנקים ובמניות הגז והנפט - פועלים ירדה ב-3.2% ■ יצחק תשובה לוקח את דלק נדל"ן להסדר חוב ■ זיו סגל: "ירידות השערים האחרונות מתחו את קפיץ התיקון היורד - הקפיץ המתוח יכול לשחרר קפיצה יפה למעלה"

ירידות השערים במסחר באחד-העם החריפו לקראת סיום המסחר והמדדים המובילים סגרו את היום (א') בנמוך היומי. המסחר מתנהל למן הפתיחה בירידות שערים של מעל ל-1% על רקע בעיות החוב של אירופה, ולאחר נעילה במגמה מעורבת בוול סטריט ביום ו' האחרון. המשבר באירופה ממשיך אם כן להכתיב את הטון גם בבורסה בת"א וזה ככל הנראה מה שצפוי גם בימים הקרובים. עם זאת, לא ניכר לחץ מכירות ומחזורי המסחר היו נמוכים והסתכמו בכ-710 מיליון שקל בלבד.

מה שמעיב יותר מכל על התנהלות השווקים הוא הזינוק בתשואות על אגרות החוב של איטליה מעל לרמת ה-7% וההתייצבות שלהן מעל לרמה זו, רמה שנחשבת על ידי רבים מהאנליסטים כ"נקודת האל-חזור" עבור הכלכלה האיטלקית. גם התשואות על אגרות החוב של ספרד חצו במהלך השבוע שעבר את רמת ה-7% לכיוון צפון. בספרד מתקיימות היום בחירות כלליות, ומפלגת מרכז-ימין צפויה לנצח בה באופן מוחץ.

"יציאה מהמשברים הפוקדים את ארה"ב ואת אירופה תימשך זמן רב ולכן איננו רואים מצב לפיו שוקי ההון במערב יחלו מגמה של עליות ממושכות בשנה/שנתיים הקרובות", כך מעריכים כלכלני בנק ירושלים.

הבנקים בישראל חוששים מהמצב באירופה, בבנק הפועלים הזהירו בסקירה שפרסמו בסוף השבוע כי למרות שנראה שמשבר החובות באירופה מתקדם לעבר פיתרון, "הרי שהסיכון המגיע מכוון היבשת נותר גבוה מאוד". בבנק מעריכים כי שינוי מגמה אמיתי יחל רק כאשר תתרחש התאוששות בת קיימא בצמיחה באירופה. "לפי שעה, נראה כי לא כך הדברים, וכי המעברים בין רגיעה לפאניקה בשווקים הגלובליים עדיין תכופים", מסבירים בבנק.

נעבור לוול סטריט ששם כאמור מושפעים מאוד ממה שקורה ברחבי האירופה, והמסחר ננעל ביום שישי במגמה מעורבת, למרות נתוני מאקרו מעודדים שפורסמו במהלך סוף השבוע, שכללה בין היתר את מדד האינדיקטורים המובילים במשק, שעלה ב-0.9% בחודש אוקטובר, העלייה הגדולה ביותר שלו מאז חודש פברואר.

אנליסטים וכלכלנים שרק לפני חודשים ספורים עוד צפו מיתון או האטה של הכלכלה הגדולה בעולם, משנים את התחזיות לאור רצף של נתוני מאקרו חיוביים. יותר ויותר כלכלנים צופים כי הכלכלה האמריקנית תסיים את שנת 2011 עם עלייה בצמיחה.

"מי שהתיאש מהסיכוי שאני נותן להתחדשות מגמת העליה בוול סטריט, שימצא דרך לחזק את עצמו", אמר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "אני בכוונה מחזק את הטיעון השבוע משום שירידות השערים האחרונות מתחו את קפיץ התיקון היורד כך שאם אכן תהיה עליה, מכאן פחות או יותר היא צריכה להתחיל (מבוסס על ניתוח ה-S&P500) והקפיץ המתוח יכול לשחרר גם קפיצה יפה למעלה"

יצחק תשובה ברגע האמת; מניות הבנקים צנחו

יצחק תשובה, בעל השליטה בדלק נדל"ן , גיבש טיוטה ראשונית של הסדר חוב: מחזיקי האג"ח יקבלו אג"ח בהיקף של 1.2 מיליארד שקל במקום האג"ח הקיימות בהיקף של 2.1 מיליארד שקל ועוד 60% עד 70% ממניות חברת הנדל"ן. תשובה, המחזיק היום ב-51% ממניות החברה, מוכן להזרים 200 עד 300 מיליון שקל לחברה.(לסיפור המלא)

חברת נכסים ובנין דיווחה ביום חמישי לבורסה בתל אביב כי השלימה את רכישת הזכויות על בניין HSBC מהחברה האחות כור , בהיקף של 139 מיליון דולר. שתי החברות הינן מקבוצת אי.די.בי בשליטתו של נוחי דנקנר.

מניות הבנקים רשמו ירידות חדות על רקע החששות מהמשבר באירופה. נציין את דיסקונט , לאומי ופועלים .

קמור מוטורס שיגרה ביום חמישי לאחר הסגירה אזהרת רווח לבורסה. החברה מסרה כי "על פי אומדן ראשוני לגבי תוצאות החברה לרבעון זה, החברה תציג ברבעון הפסד משמעותי, בסכום של למעלה מ- 20 מיליון שקל. ההפסד הצפוי נובע ממספר גורמים אשר ביניהם - גידול בהפרשה לחובות מסופקים, הפרשי שער, שחיקה ברווחיות המכירות וגידול מסים נדחים בשל מימוש צפוי של חברות בנות".

חברת דלק ישראל פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי. בשורה העליונה דיווחה החברה על גידול של 23% בהכנסות על רקע התייקרות מחירי הדלקים, לרמה של כ-1.66 מיליארד שקל ברבעון, לעומת כ-1.34 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי, מנגד, התכווץ ב-9% לכ-194 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]