יובל שטייניץ מגן על האוצר: "אנשי המשרד עושים מלאכת קודש - ושומרים על כספה של מדינת ישראל"

שר האוצר התראיין לגלי צה"ל: "נוצרה נורמה - בכל מאבק בישראל תוקפים את אנשי האוצר" ■ מגיב לדבריו לכאורה של נתניהו להביא רופאים מהודו לפתרון המשבר: "נתניהו ביקש להביא רופאים ישראלים מכל העולם, 'אפילו מהודו'"

שר האוצר יובל שטייניץ התראיין הבוקר (א') לגלי צה"ל ברקע הדיווחים כי המתמחים ישובו לעבודה בבתי החולים במקביל להסכמה לשוב למשא-ומתן והתייחס תחילה לדברים שאמר לכאורה ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא רופאים מהודו כפתרון למשבר". "ראש הממשלה לא אמר להביא רופאים מהודו אלא מאמץ להביא רופאים ישראלים מכל העולם, 'אפילו מהודו'".

- אבל הוא מאמין שצריך לשבור את המאבק הרפואי.

"אין שום דיבור כזה. ההסכם עם ההסתדרות הרפואית חיזק מאוד את מערכת הבריאות הציבורית, כולל בפריפריה. זה נכון שחלק מההסכם הוא משך ההסכם".

- תהיה מוכן לקצר את משך ההסכם?

"לא, כי זה חלק חשוב בהסכם. נתנו תוספות מרחיקות לכת כי פרסנו, בהתייעצות עם הרופאים, את משך ההסכם. צריכה להיות נורמה במדינה של כיבוד הסכמים, אשר נחתמו בגושפנקא של בית המשפט העליון".

- מה אתה מציע?

"אנחנו אמרנו שאת ההסכם לא פותחים אבל אנחנו מוכנים להוסיף דברים בצד ההסכם, בנוסף לו. הצענו למשל להוסיף יום מנוחה לאחר תורנות של לילה".

- למה מנכ"ל משרד הבריאות משמיץ את משרד האוצר?

"צריך לשאול איך מנכ"ל של משרד ממשלתי מדבר עם השובתים ומעודד אותם להמשיך. יש כבר נורמה במדינה שבכל מאבק משמיצים את משרד האוצר. אנשי האוצר עושים מלאכת קודש - ושומרים על כספה של מדינת ישראל".

- האם צריך לפטר את מנכ"ל משרד הבריאות?

"אני אחראי על המינויים במשרד האוצר. אני חושב שסגן שר הבריאות וראש הממשלה צריכים לקחת את ההחלטות שלהם".