נציגי אג"ח דלק נדל"ן: "תשובה ברח, יהיו השלכות קשות"

עו"ד רענן קליר: "יש כאן אחריות מלאה לחוב הן של נושאי המשרה באופן אישי והן של תשובה עצמו. החברה נוהלה לצרכיו של תשובה על גבם של מחזיקי אגרות החוב" ■ "מי שידע לדבר עם הציבור בגובה העיניים נעלם עכשיו"

המתווה שהוצג כ"הצעה להסדר" כביכול בהודעה לבורסה מטעם דלק נדל"ן מהווה שיא חדש של התנערות בעל שליטה מאחריותו לבעלי חובו. יצחק תשובה מנסה לברוח מכל ההתחייבויות שנתן לבעלי האג"ח, אך הדבר לא יעלה בידו ולהתנהלותה של דלק נדל"ן יהיו השלכות חמורות הן על עסקיו האחרים של תשובה והן על דירקטורים ונושאי משרה בחברה - כך מסרו בעלי אג"ח ה' של דלק נדל"ן באסיפת בעלי האג"ח שכונסה היום.

באסיפה, שזומנה בשבוע שעבר, ללא קשר להודעה שמסרה אתמול דלק נדל"ן לבורסה, מתחה נציגות בעלי אג"ח ה' ביקורת נוקבת על הדרך שבה בחר תשובה לתקשר עם בעלי חובו: "ההודעה התמוהה שנמסרה לבורסה מטעם דלק נדל"ן מהווה בעצם מכתב שקיבלה החברה מחברת הייעוץ של אמיר ברנע, ובו המלצות שאינן מחייבות אותה כלל. בכל מקרה, ההמלצות על פניהן מהוות הצעה מבישה ומאכזבת. יצחק תשובה ברח מכל אחריות. יש לזכור כי רק בחודש אוגוסט השנה טען תשובה בהודעה רשמית לבורסה כי כל הסדר שיציע לבעלי האג"ח לא יכלול מחיקת חובות אלא רק פריסת חובות. ברגע האמת, הוסר המסווה ומתברר שבעל השליטה מתכחש להתחייבויותיו".

נציגי בעלי האג"ח הוסיפו: "האכזבה מהתנהגותו של תשובה כפולה ומכופלת, לאור הציפייה כי איש עסקים במעמדו, שצמח מלמטה וביסס את צמיחתו על מיליארדי שקלים שגייס מהחוסכים הקטנים - לא יפנה עורף לאותם מאות אלפי חוסכים ברגע האמת. מי שידע לדבר עם הציבור בגובה העיניים ולבסס את יחסיו עם שוק ההון על אמון, נעלם עכשיו מהציבור ומותיר את החוסכים לפנסיה בפני שוקת שבורה".

עו"ד רענן קליר, ממשרד עורכי הדין קליר - בנימיני, המייצג את בעלי אג"ח ה' מטעם הנאמן, משמרת חברה לנאמנות מקבוצת משרד זיו האפט רו"ח, אמר כי משרדו בודק את התנהלותם של בעלי המשרה והדירקטורים שאיפשרו לדלק נדל"ן להגיע למצבת הון שלילי בהיקף אדיר של כ-2 מיליארד שקל.

"יש כאן אחריות מלאה לחוב הן של נושאי המשרה באופן אישי והן של תשובה עצמו. החברה נוהלה לצרכיו של תשובה על גבם של מחזיקי אגרות החוב. לדרך ההתנהלות הנוכחית של תשובה שמבקש לברוח מאחריות, בוודאי תהיה השלכה גם על עסקיו האחרים", אמר קליר.