סימן מטריד? תשואת אג"ח ארה"ב ל-5 שנים בשפל חדש

סיבה נוספת לדאגה: תשואות האג"ח של ארה"ב ל-10 שנים נפלו לשפל כל הזמנים - 0.937% במהלך הנפקה של משרד האוצר ■ התשואות על האג"ח ל-10 שנים ב-1.96%

סיבה (נוספת) לדאגה? תשואות האג"ח של ארה"ב ל-5 שנים ירדו היום (ג') לשפל כל הזמנים - 0.937%, במהלך הנפקת אג"ח של משרד האוצר האמריקני.

במסגרת ההנפקה, נרשמו ביקושי יתר של יותר מפי 3 מכמות האג"ח שהוצעה למכירה - ביקושי היתר הגבוהים ביותר שנרשמו מאז חודש מאי האחרון. ברקע, ראוי לציין כי גם התשואות על האג"ח האמריקניות ל-10 שנים הוסיפו לרדת במהלך היום לרמה של 1.96% - מרמה של 1.98% בפתיחתו.

למה זה קורה? העלייה במחירי האג"ח (והירידה הנגזרת התשואות) נובעת כנראה בעיקר מחשש המשקיעים מהתפתחויות שלילות מכיוון משבר החוב באירופה והמשבר התקציבי בארה"ב.

עקב כך המשקיעים, כך נראה, מבכרים "להתבצר" באג"ח הממשלתיות בארה"ב, הנחשבות עדיין לנכס בטוח - ולפיכך נהירה של משקיעים אליהן מעידה על פחד מכניסה למיתון וחשש מהמשך הירידות.

כך למשל, בחודש אוגוסט בלבד (בו הורידה S&P את דירוג האשראי של ארה"ב) רשמו מחירי האג"ח של ממשלת ארה"ב עלייה של 2.8%, השיעור הגבוה ביותר מאז דצמבר 2008, לפי נתוני מריל לינץ'. תשואות האג"ח ל-10 שנים נפלו לבדן ב-0.57% באוגוסט.