פרוטוקול ה'פד' מאכזב: אין הסכמה על תוכנית רכישות אג"ח

מפרוקוטולי ועידת השוק הפתוח עולה: ה'פד' לא יקבע יעד אינפלציה שנתית ולא ישיק תוכנית רכישת שלישית ■ מנגד, בכירים ב'פד' מעוניינים במדיניות מוניטארית יותר "ברורה"

לידיעת המשקיעים: הפדרל ריזרב לא מתכוון לקבוע יעד אינפלציה שנתי, אולם יספק הבהרות נוספות לגבי המדיניות המוניטארית שלו. כמו כן, למרות הציפיות, תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3) של הבנק המרכזי, אינה על הפרק - אלה עיקר המסקנות שעולות מפרוטוקולי הריבית של הבנק המרכזי (אשר משקפים את דיוני חברי ועידת השוק הפתוח של ה'פד'), שפורסמו הערב (ג').

הפרוטוקולים מגיעים בהמשך להחלטת הריבית של ה'פד' ופרסום תצהיר בדבר המדיניות המוניטארית שלו, שהתקיימו ב-2 בנובמבר. ה'פד', נזכיר, דבק במדיניותו המוניטארית להותיר את הריבית בארה"ב ברמה אפסית (0-0.25%) עד שנת 2013, וכן ציין כי יפעל ככל הנדרש כדי לשמר את התאוששות הכלכלה האמריקנית.

באשר לפרוטוקולים, מבליטים בתקשורת הזרה את חוסר ההסכמה של בכירי ה'פד' לגבי קביעת יעד אינפלציה שנתי.

עוד עולה, כי מרבית בכירי ה'פד' לא תומכים באופן מוחלט במימוש תוכנית רכישות אג"ח שלישית - זאת, למרות שמועות שהתגברו באחרונה בשוק ההון האמריקני, כי ה'פד' ישיק תוכנית שכזו לנוכח ההאטה בכלכלה המקומית.

התוכנית, על פי הדיווחים, אמורה הייתה לכלול רכישות של אג"ח מגובות-משכנתאות במיליארדי דולרים, במטרה ללחוץ את הריביות על הלוואות ארוכות-טווח בארה"ב כלפי מטה. סגניתו של יו"ר הבנק המרכזי בן ברננקי, ז'נט יילן, וכן מספר בכירים ב'פד' התבטאו באחרונה בתקשורת בזכותה של תוכנית כזו.

עוד עולה מהפרוטוקולים, כי "מרבית" חברי ועידת השוק הפתוח (FOMC) של ה'פד' נדרשים להחזיק במדיניות יותר "ברורה", במטרה להוריד מעט את חוסן האמון בקרב המשקיעים.