דיווח: ה'פד' ריזרב יבצע מבחני לחץ לבנקים גדולים בארה"ב

31 מוסדות פיננסים בארה"ב יבצעו "מבחני לחץ" לדרישת הפדרל ריזרב, עד ינואר 2012 ■ הבנקים במוקד: בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ, גולדמן זאקס, JP מורגן, מורגן סטנלי ו-וולס פרגו

הפדרל ריזרב יבצע "מבחני לחץ" נוספים ל-31 מוסדות פיננסים בארה"ב, ביניהם 6 מהבנקים הגדולים בארה"ב. זאת, במטרה לבחון את עמידותם ונזילות ההון שלהם לאור חשיפתם הגבוהה לנכסים באירופה - בצל משבר החוב הפוקד את היבשת. כך עולה הערב (ג') מדיווח CNBC.

במבחני הלחץ ישתתפו 31 מוסדות פיננסים, בהשוואה ל-19 מוסדות שהשתתפו במבחני הלחץ הקודמים. הבנקים הגדולים שיבצעו את מבחני הלחץ עד ינואר 2012, הינם בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ , גולדמן זאקס , JP מורגן , מורגן סטנלי ו-וולס פרגו .

במסגרת המבחנים, יידרשו 6 הבנקים הגדולים להתייחס ל"תרחיש היפותטי של קריסה כלכלית גלובלית", כתוצאה מטריגר הדומה לקריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס ב-2008. החשש הגדול, בין השורות, ברור: תרחיש בו אחת מכלכלות אירופה לא תוכל לפרוע את חובותיה, ותיאלץ להכריז על חדלות פירעון.

"אני לא יודע אם הבנקים בארה"ב ייכשלו במבחנים האלה", אמר אד גרוס, אנליסט מניו יורק. "אבל הבעיה העיקרית היא שלא ברור מהו ההון שנדרשים הבנקים לגייס במסגרת המבחנים".

עוד נודע כי ה'פד' מגבש חוק שמטרתו להחיל "מבחני לחץ" על מוסדות פיננסיים נבחרים בארה"ב, מדי שנה.

"6 הבנקים הגדולים בארה"ב - זה נחמד, אבל מה לגבי כל השאר?", שואל פול מילר, מנהל מחלקת מחקר בקליפורניה. "אני מודאג, לא ברור מה יהיה עם הבנקים שייכשלו ומה תהיה יכולת גיוס ההון שלהם לאחר מכן".