רוג'רס שורי על סחורות: "הירידה במחירים - מלאכותית"

המשקיע האגדי ממליץ להישאר בלונג על הסחורות: "אם הכלכלה תשתפר, אנשים יקנו יותר סחורות; אם לא - ידפיסו כסף ויתבצרו בסחורות" ■ ממליץ לרכוש זהב, כסף וסחורות חקלאיות

הירידה האחרונה במחירי הסחורות לא קשורה באמת לנתונים הכלכליים, אלא לקריסתו של בית ההשקעות MF גלובל , כך מציין היום (ד') המשקיע האגדי ג'ים רוג'רס, שמכנה את הירידה במחירים "מלאכותית".

"עם פשיטת הרגל של MF גלובל - שהתעסקה בין היתר בסחורות - נוצרה בשוק נזילות מלאכותית באשר לסחורות. אנשים נאלצו למכור את החזקותיהם, בין אם רצו בכך, או לא. אלה מכירות מלאכותיות", הסביר רוג'רס בריאיון ל-CNBC.

מדד ה-CRB Jefferies, המהווה בנצ'מארק למחירי הסחורות - נפל ב-4% מאז ש-MF גלובל הכריז על פשיטת רגל לפני ארבעה שבועות. סחורות מתחום החקלאות ספגו את הפגיעה הקשה ביותר, עם צניחה של יותר מ-14% בערכם, כאשר החוזים על החיטה ירדו ב-9% באותה התקופה.

"זה קרה גם בעבר ב-2008, כאשר ליהמן ברדרס ו-AIG פשוט את הרגל. שני הגופים הללו היו מושקעים מאד בסחורות וכולם נאלצו למכור", המשיך רוג'רס. מאז, הוא מסביר, עלו המחירים - כמדד ה-CRB מוסיף לערכו יותר מ-60% ממארס 2009 ועד מאי השנה.

רוג'רס, עם כן, נשאר שורי על הסחורות: "אני בלונג על הסחורות וגם על הדולר, בגלל שאם הכלכלה העולמית תמשיך להשתפר, המחזור בסחורות יהיה סימן בטוח לכך שאעשה כסף. אם הכלכלה לא תשתפר, עדיף ללכת על סחורות כי לשם כולם ילכו".

לסיום, ממליץ רוג'רס לרכוש זהב , כסף וסחורות חקלאיות.