דיווח: קרן המטבע מכינה סיוע חירום לאיטליה ב-600 מיליארד אירו

עיתון "לה סטמפה" באיטליה: "אם משבר החוב יחמיר באיטליה, קרן המטבע מוכנה לסיוע" ■ גורמים בקרן המטבע: "סיוע זה יעניק לאיטליה מרווח נשימה של 12-18 חודשים ליישום רפורמות וקיצוץ תקציבי"

קרן המטבע הבינלאומית מתכוננת לתוכנית הסיוע לאיטליה בהיקף של 600 מיליארד אירו (794 מיליארד דולר) אם משבר החוב במדינה יחמיר, כך מדווחת סוכנות הידיעות AFP על פי ציטוט של עיתון "לה סטמפה".

על פי הדיווח שמצטט גורמים בקרן המטבע הבינלאומית, מדובר בסכום סיוע הנע בין 400-600 מיליארד אירו. "סיוע זה יעניק לאיטליה מרווח נשימה של 12-18 חודשים ליישום רפורמות וקיצוץ תקציבי", כל על פי "לה סטמפה".

עוד עולה מהדיווח כי גודל ההלוואה יקשה מאוד על קרן המטבע ולכן נבדקת אפשרות לשיתוף פעולה עם הבנק המרכזי של אירופה (ECB). נציין כי גרמניה מתנגדת להגדלת תפקידו של הבנק המרכזי של אירופה בסיוע למדינות המצויות במצוקה בשל משבר החוב.

קרן המטבע הבינלאומית מתכוונת לשלוח נציגים מטעמה לאיטליה כבר בחודש הבא במסגרת מנגנון פיקוח מיוחד עליו הוסכם בוועידת G-20 בחודש שעבר, בעת שלטונו של ראש הממשלה לשעבר, סילביו ברלוסקוני.

נזכיר כי השווקים עוברים טלטלה של ממש באחרונה על רקע עליית תשואות האג"ח של איטליה. המדינה בעלת חוב של 1.9 טריליון אירו (2.5 טריליון דולר) ובעלת שיעור צמיחה נמוך, מעוררת חרדה בקרב המשקיעים. בשווקים חוששים שהמדינה השלישית בגודלה בגוש האירו תצטרך להגיש בקשה לסיוע חירום ולתוכנית חילוץ כמו יוון, אירלנד ופורוטוגל.