הטיפ היומי: תנו מבט לאבוג'ן - האם צפוי מומנטום חיובי?

עמרי קפצן, מנהל השקעות ב-‏DBM‏: ‏בסוף החודש אמורה אבוג'ן להודיע אם תממש את אופציית המכר של מונסנטו, ותקבל 12 מיליון דולר נוספים לפי 7 דולר למניה, פרמיה של 70% ממחיר המניה היום

‎‎אוכלוסיית העולם גדלה, ובשנים הבאות העולם יידרש לייצר יותר מזון בפחות שטחי גידול. אבוג'ן נמצאת בראש הפירמידה של מציאת הפתרונות לשיפור תכונות צמחים באמצעים ביו-טכנולוגיים. לחברה הסכמי שת"פ עם כל חברות הזרעים הענקיות השולטות בתחום, ושתיים מהן - מונסנטו ובאייר, הן בעלות החזקה בה.

‏בשקט-בשקט אבוג'ן מייצרת סיבוב שני של הסכמי שת"פ מול ענקיות הזרעים העולמיות - השתיים שהוזכרו ועכשיו גם דו-פונט. הפעם נחתם הסכם בינה לדו-פונט, השולטת ב-30% משוק זרעי הסויה העולמי, ומאחוריה מכירות זרעים בהיקף 5.4 מיליארד דולר - לאיתור גנים שישמרו על עמידותו של צמח הסויה בפני מחלת החילדון, הפוגעת ביבול שלו, פגיעה הנאמדת ביותר מ-1.5 מיליארד דולר בשנה. ההסכם הקודם עם דו-פונט היה ב-2007.

‏בשל הירידות בשווקים גם מניית אבוג'ן חווה סנטימנט שלילי. למרות זאת, החברה ממשיכה לצמוח, לחתום על הסכמי שת"פ חדשים, לגייס עובדים ולפתח תשתיות וטכנולוגיות חדשות. החברה שורפת כ-1 מיליון דולר ברבעון, היא נטולת חובות ובקופתה כ-60 מיליון דולר - מה שמשאיר לה מרווח לתמרון. בחוזה החדש שנחתם מול דו-פונט, אבוג'ן שמרה לעצמה בראשונה את האופציה להשתתף בעלויות הפיתוח, שמומנו עד כה באמצעות חברת הזרעים. זאת בתמורה לקבלת שיעור תמלוגים מוגדל משמעותית ממכירת המוצר המוגמר.

‏בסוף החודש אמורה אבוג'ן להודיע אם תממש את אופציית המכר של מונסנטו, ותקבל 12 מיליון דולר נוספים לפי 7 דולר למניה - פרמיה של 70% ממחיר המניה היום; לחילופין, נשמע על הסכם נוסף עם מונסנטו. מדובר על "צרות טובות" בתקופה של "צרות רעות" בעולם.

‏**** עמרי קפצן, מנהל השקעות ב-‏DBM‏